Manželský pár na tuto objednávku kávy už nezapomene. Chyba z nepozornosti je málem stála 100 000 Kč

Fotografie: Challiyan / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Jako každý jiný den si šel tento pár koupit šálek kávy do oblíbeného řetězce Starbucks. Po několika dnech však zjistili, že za ni zaplatili nemalou částku.

Vánoce jsou známy pro velký zmatek a neustálé nakupování, což mnohdy končí tím, že lidé nechtěně utratí více peněz, než plánovali. Ačkoli je to ve většině případů vina jich samotných, tento pár měl tu smůlu, že jim byla nechtěně naúčtována obrovská částka v rámci spropitného. Za pouhé dva šálky kávy tak podle serveru Unilad zaplatili 4 456,27 dolarů, tedy skoro 100 000 Kč.

Chyba byla ve stroji na karty

Jesse a Deedee O’Dell z americké Oklahomy měli posledních 16 let ve zvyku začínat svůj den šálkem dobré kávy v oblíbeném řetězci Starbucks. Vždy zde měli ve zvyku kupovat si dva stejné nápoje, a to ledové americano a cappuccino, což je dohromady vyšlo asi na 10 dolarů, tedy zhruba 220 Kč. Bohužel však během Vánoc se něco nevydařilo a po několika dnech si všimli, že jim byla z účtu strhnuta částka v přepočtu skoro 100 000 Kč.

Jelikož si ani jeden z nich běžně nekontroluje částky, které v tomto obchodě platí (zpravidla bývají zajištěny a tak velký řetězec by si nemohl dovolat udělat jakýkoli podvod), byly jim peníze strhnuty a dlouho si toho ani nevšimli. Změnu zjistila až Deedee o několik dní později, když byla v nákupním centru se svými čtyřmi dětmi a její karta byla z neznámého důvodu zamítnuta. Poté, co Jesse zjistil, kam zmizely chybějící prostředky, kontaktoval manažera Starbucks a bylo mu řečeno, že musela být chyba v síti, kterou používá stroj na karty.

Za nechtěnou událost dostal pár dva šeky

Muž si také všiml, že mu byla tato částka naúčtována ve formě spropitného. To však bylo divné, neboť si dle webu Newly pamatuje, že na stroji na karty vybral možnost „Bez spropitného“. Naštěstí však ochotní zaměstnanci sdělili páru, že jim budou v brzké době zaslány dva šeky, které jim ztracené peníze proplatí. Když ovšem pro ně přišel, nikdo mu je nechtěl dát. Jesse tak ten samý den několikrát volal na linku zákaznických služeb, dokud jej zaměstnanci neujistili, že své šeky skutečně dostane.

Žena zaplatila za občerstvení 160 000 Kč. Do kolonky spropitného zadala část svého telefonního čísla

Pár dokonce musel kvůli této smutné události zrušit let do Thajska, kde měli navštívit rodinné příslušníky, které dlouhá léta neviděli. Stejně tak začali řešit celou skutečnost s policejním oddělením Tulsa, aby se ujistili, že své prostředky dostanou zpět. „Je to něco, co způsobilo spoustu chaosu v naší vlastní rodině a doufáme, že ostatní lidé nebudou muset něčím takovým projít,“ sdělil Jesse během jednoho z rozhovorů. Na webu SvětKreativity jsme také psali o taxikářovi, který naopak pomohl stařence zachránit veškeré úspory.

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]