Žádný lifting nebo botox. Díky jednoduchým cvikům se zbavíte druhé brady raz dva

Fotografie: Depositphotos

Takzvaná dvojitá brada trápí mnoho žen. Naštěstí je možné se tohoto nevzhledného problému zbavit, a to i jinak než pomocí estetických zákroků. Stačí praktikovat jednoduché cviky.

Je to sice jen kosmetická vada, přesto trápí mnoho z nás. Dvojitá brada se všeobecně nepovažuje za atraktivní. Mnoho žen si myslí, že se toho s podbradkem moc dělat nedá. A tak jej vezmou na milost a nakonec se s ním i smíří. Řešení však existuje a není tak složité. Vyžaduje více času a trpělivosti než plastická operace, ale za to jde o přírodní cestu, která vás nic nestojí. Když se naučíte jednoduchou sadu těchto cviků a budete je pravidelně cvičit, výsledky vás mile překvapí, říká lékař Daniel Bubnis.

Proč podbradek vzniká?

Druhá brada je tvořená tukem. Čím je kůže pod bradou povislejší, tím je tukový lalok výraznější. Přesto podbradek netrápí jen silnější ženy. Příčina může být i genetická. Tuk se každému v nadměrné míře ukládá v jiných oblastech. Někomu v bocích, jinému na břiše nebo pažích. Geneticky podmíněného podbradku se proto velmi špatně zbavuje. V tomto případě by se o operaci dalo uvažovat, protože cvičení na něj bude mít spíše jen malý vliv.

Fotografie: Depositphotos

Další častou příčinou druhé brady jsou ochablé svaly. Na krku máme tři typy svalů, které se bez pravidelného cvičení a vlivem věku prověsí. Dobrou zprávou je, že s touto příčinou se dá velmi dobře pracovat a můžete se těšit na rychlé a viditelné výsledky. A to i v případě starších žen. Máte-li nadváhu a podaří se vám i pár kil shodit, budou obličejové cviky slavit úspěch i ve vašem případě.

Cviky s ukazováčky

V prvním cviku ohneme oba ukazováčky a dáme je pod bradu klouby k sobě. Ukazováčky začněte odtahovat od sebe směrem k uším. Jemně na ukazováčky tlačíme a vedeme je podél čelistních kostí. Mezi ukazováčky cítíme jak se kůže těsně vedle kosti napíná. Tento tah provádíme jemně a pomalu. Ukazováčky zastavíme v místě, kde čelistní kost zahýbá nahoru k uchu. Cvik zopakujeme 10x.

V druhém cviku si přeložte dlaně přes sebe a dejte je pod bradu. Dlaně natočte tak, aby se podbradku dotýkaly ukazováčky. Máte tedy bradu podloženou ukazováčky, začněte jimi pohybovat v protisměru od sebe a k sobě. Tímto pohybem provádíte jemnou masáž kůže. Příliš netlačte a posunujte prsty i dopředu a dozadu, aby se promasírovala celá oblast podbradku.

Posílení svalů pod bradou

Ve třetím cviku sevřeme čelistní kost mezi ukazováčky a palce. Palce jsou pod bradou zespoda, ukazováčky umístíme na bradě. Stejně jako u prvního cviku vedeme obě ruce od sebe směrem k uším. Tentokrát kůži podbradku natahují palce, ukazováčky jedou podél horní linie čelistní kosti. Opakujeme opět 10x. Před cvičením si zkuste namazat ruce krémem, není to nezbytné, ale někomu tření suché pokožky nemusí být příjemné.

Fotografie: Depositphotos

Posledním cvikem je cvičení písmene „o“. Tentokrát bez rukou, pracuje pouze pusa. Nejdříve nastavíme rty do malého kroužku, jako při písmenu „u“, potom pomalu pusu více otevřeme, přejdeme do písmene „o“. Otevřeme ještě více a roztáhneme mírně koutky jako při úsměvu. S tímto cvikem si můžete pohrát. Dejte si ruku na podbradek, pohybujte různě rty a sami budete cítit v jakých polohách svaly podbradku zabírají. Toto je perfektní cvičení, protože jej můžete dělat kdykoliv při běžných činnostech, když si zrovna vzpomenete. Třeba u sledování televize.

Zdroj: Healthline

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]