Co se stane s vaším tělem, když budete jíst vejce každý den? Budete překvapeni

Každodenní konzumace vajec nabízí mnoho zajímavých přínosů. Zde najdete ty nejzajímavější z nich. Obsaženého cholesterolu se opravdu nemusíte bát.

Není to tak dávno, co odborníci varovali společnost před konzumací nadměrného množství vajec. Domnívali se totiž, že jsou zodpovědné za zvýšení cholesterolu v krvi, jsou kalorické a celkově nezdravé pro lidské tělo. Dnes však jich většina z nich ví, že se jedná o opravdu dobrý zdroj bílkovin, vitamínů a dalších důležitých živin, které jsou nadmíru přínosné. Proto jsme pro vás sepsali nejzajímavější benefity jejich každodenní konzumace, ze které může těžit naprosto každý.

1) Dodají vám mnoho železa

Vejce, zejména žloutek, jsou bohatým zdrojem hemového železa, které hraje důležitou roli v zachování dobré obranyschopnosti imunitního systému a v procesu látkové výměny. Pokud si tedy dáte každý den alespoň 2 až 3 vejce, nemusíte se obávat, že byste tohoto nezbytného minerálu měli v těle nedostatek.

2) Obsahují vitamíny a kyselinu listovou

Studie prokázaly, že lidé, kteří nejedí vejce, mohou trpět nedostatkem vitamínu A, vitamínu E a vitamínu B12. Ti, kteří je naopak pravidelně konzumují, získávají 20 až 30% doporučené denní dávky těchto živin a k tomu 10 až 20% doporučené denní dávky kyseliny listové. Abyste se proto vyvaroval možným problémům, rozhodně zařaďte alespoň 1 až 2 vejce do svého každodenního jídelníčku.

Fotografie: Pexels

3) Nezvyšují krevní tlak, zlepšují stav vlasů a nehtů

Mnoho lidí si doposud myslí, že konzumace vajec přispívá ke zvyšování tlaku a tím riziku vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Opak je však pravdou. Stejně tak aminokyseliny, síra, minerály a vitamíny obsažené ve vaječných bílcích a žloutcích mají pozitivní vliv na vzhled vlasů a nehtů.

4) Jsou vydatné a podporují hubnutí

Každodenní konzumace vajec pomáhá budovat svaly, které jsou největším spalovačem kalorií. Vejce je zcela zasytí a po jejich konzumaci nebudete mít delší dobu nutkavý pocit hladu.

5) Zdravý mozek

Vejce také obsahují cholin, živinu, která má příznivý vliv na vývoj mozku a zpomaluje jeho stárnutí. Jejich každodenní konzumací si tak budete déle užívat dobré vzpomínky a snížíte své riziko vzniku kognitivních onemocnění (jedno vejce vám dodá až 30% potřebného cholinu).

Fotografie: Freepik

6) Ochrana před očními problémy a podpora kostí

Vejce velmi dobře prospívají zraku. Snižují riziko šedého a zeleného a obsahují lutein a zeaxantin, což jsou velmi důležité látky pro váš zrak – jsou totiž zodpovědné za to, jak vidíte v noci, a také chrání vaše oči před škodlivými účinky slunce. Vejce jsou pak také bohatá na vitamín D, který je zodpovědný za vstřebávání vápníku a je nezbytný pro udržení zdravých kostí. Kromě toho je jejich konzumace také skvělou prevencí osteoporózy.

7) Poskytují nejkvalitnější bílkoviny

Bílkoviny jsou základním stavebním prvkem lidského těla – díky nim můžete budovat své svaly a opravovat různé defekty. Kromě vajec je můžete získat také z mléčných výrobků, masa a luštěnin (ty nejkvalitnější však vždy získáte z vajec).