Samoobslužné pokladny čelí zákeřnému triku zlodějů. Před touto fintou s banány policie varuje

Fotografie: Freepik

Mnoho samoobslužných pokladen v Česku čelí krádežím, které způsobují firmám velké ztráty. Zloději na to jdou velmi chytře.

Během posledních let se na území České republiky začalo objevovat čím dál více samoobslužných pokladen, kde zákazníci mohou zaplatit za potraviny bez přítomnosti zaměstnanců. Jedná se o skvělou metodu, která oběma stranám usnadňuje práci, ovšem jak uvádí server BusinessInsider, velmi často začalo docházet ke krádežím, kdy zloději využívají takzvaného banánového triku. Některé pobočky dokonce tyto pokladny začaly rušit.

Zloději zneužívají samoobslužné pokladny

Samoobslužné pokladny se začaly objevovat na Českém území v posledních několika letech, zejména po velké krizi během nouzových stavů, které způsobily obchodům mnoho ztrát. Myšlenka instalovat místo, kde by lidé mohli zaplatit potraviny bez přítomnosti jakéhokoli personálu, si tak získala velkou oblibu. A jak se také po několika měsících ukázalo, prodejci skutečně ušetřili mnoho peněz díky menším nákladům, zatímco zákazníci mohli snadno a rychle zaplatit.

Během loňského roku se však začalo objevovat čím dál více případů, kdy se různí zloději pokusili tato místa obelstít, tedy namarkovat jiné zboží, než si skutečně odnáší. Například ve Velké Británii za posledních 5 let stouply počty krádeží u samoobslužných pokladen z 50 000 na neuvěřitelných 80 000 případů. Možnost namarkovat a zaplatit za nákup samostatně také dle webu Telegraph zakázalo mnoho velkých řetězců s potravinami v Americe, jako například Dollar General.

Spolužák ukradl chlapci pití. Druhý den mu matka připravila koktejl ze soli a octa. Skončil v nemocnici

Banánový trik a neustálé krádeže

Mnoho obchodníků dnes také kvůli závažnosti situace investuje do rozšíření kamerových systémů nebo do umělé inteligence. Na trh pravděpodobně brzy dorazí programy, jež budou schopny rychle zjistit, zda položka, kterou skener namarkuje, skutečně odpovídá nakupovanému zboží. Je ovšem těžké říct, zda se podobná zařízení vyplatí používat a zda zloději nepřijdou na další způsob, jak obelhat systém a ukrást svou kořist.

Samoobslužná pokladna

V České republice je prozatím situace mírná, a jak uvádí mluvčí Tesco Stores ČR Iva Pavlousková, u většiny samoobslužných pokladen je vždy přítomen personál. „My se v prvé zaměřujeme na prevenci krádeží. Situaci v obchodech bedlivě sledujeme, podle aktuální se přizpůsobujeme a přijímáme nová potřebná opatření. Například zaměstnance pravidelně proškolujeme a zavádíme nové technologie na rozpoznání pokusů o krádeže,“ cituje Ivu Pavlouskovou web SOCRČR.

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*