Bojujete s problémy se spánkem? Tady je recept na čaj z vojny, který vás hned uspí a pošle do říše snů!

banánový čaj

Aby tělo i mozek mohli na denní bázi normálně fungovat, je potřeba pravidelný odpočinek. Jenže téměř čtvrtina dospělých má se spánkem potíže.

Tyto problémy mohou vycházet z celé řady různých faktorů. Mnohdy jde o stres, přepracování, hektický život nebo špatné stravovací návyky. Ať už se to bere kdekoli, výsledek je prakticky identický. Kvůli malému množství spánku je narušen přirozený cyklus těla, tedy cirkadiánní rytmus. V noci se tedy nevyspíte, druhý den nemůžete prakticky vůbec fungovat. Záhy dochází ke smyčce, která na sebe nabaluje jen další problémy.

Nejčastější příčiny narušeného spánku

  • Důvodů k tomuto výsledku je celá řada. Mezi ty statisticky nejčastější ovšem patří:
  • Fyzické poruchy (například bolesti ze žaludečních vředů)
  • Zdravotní potíže (jde třeba o astma)
  • Psychické problémy (mohou vás trápit deprese a různé stavy úzkosti)
  • Potíže spojené s prostředím (pijete pravidelně více alkoholu)

Akutní nebo velmi krátkodobá nespavost bývá způsobena životními stresory. Patří sem například ztráta zaměstnání, smrt blízké osoby nebo stěhování do nových prostor. Stejně tak přispívají choroby, úrazy, extrémní teploty, světlo či hluk. V prvních případech jde o to, že jste se dostali do nového prostředí či podmínek a potřebujete se na ně adaptovat. Nebo se vyrovnat s tím, že se změnily vaše životní okolnosti.

spánek ženy

Chronická nespavost a její důvody

Něco jiného je ovšem dlouhodobá neboli chronická nespavost. O té mluvíme tehdy, když se vyskytuje po dobu jednoho měsíce s frekvencí minimálně 3 noci v týdnu. Takové stavy může mít na svědomí deprese, chronické bolesti, stres či obecné noční nepohodlí. Existuje ovšem něco, co vám v takových případech může poměrně hodně pomoci. Jedná se o jednoduchý trik, respektive obyčejný čaj. Není ovšem z listů, ale uvařen z banánových slupek.

Toto populární tropické ovoce má vysoký obsah hořčíku. Výzkumy pak opakovaně prokázaly, že právě tento základní prvek kontroluje lidský cirkadiánní rytmus. Nejprve se ale ujistěte, že máte kvalitní banány. Důkladně je umyjte kvůli případným pesticidům. Ty vám technicky účinek banánové slupky nenaruší, ale dostanete do svého těla ještě nechtěnou chemii navíc. Současně dejte také pozor, že je banán skutečně zralý.

čaj z banánů

Opravdu zralý krátce povařte

Ideálním stavem je žlutá slupka s několika hnědými skvrnami. I jen stopa zelené barvy vám může přivodit sinou zácpu. Čerstvý banán potom spařte v horké vodě, můžete přidat trochu skořice. Jakmile voda dosáhne varu, odřízněte konce ovoce a nechte ho vařit 10 minut. Roztok pak přeceďte a čaj vypijte nejlépe hodinu před spaním. Tak dosáhnete nejsilnějšího efektu. Přejeme opravdu klidný a vydatný spánek a to i do budoucna.