Konzumace těchto potravin výrazně snižuje riziko vzniku infarktu

Fotografie: Freepik

Problémy se srdcem jsou častou příčinou úmrtí mnoha lidí. Díky pravidelné konzumaci některých potravin se riziko infarktu nebo jiných srdečních problému může ale znatelně snížit.

Ne nadarmo se někdy říká, že jsme to, co jíme. Naše strava má totiž velmi velký dopad na naše zdraví a na celkové fungování našeho těla. Proto pokud chceme být fit a vyvarovat se řadě zdravotních problémů, musíme tomu uzpůsobit také nás celkový životní styl. Ten kromě našich stravovacích návyků obsahuje i vztah k alkoholu a jiným návykovým látkám, pravidelnost pohybových aktivit a mnoho dalšího. Dnes se ale zaměříme především na stravovací stránku. Představíme si totiž 13 potravin, které velmi pozitivně působí na naše tepny a snižují tak riziko srdečních onemocnění.

Losos

Rybí maso je velmi důležité pro celkový příjem omega-3 a omega-6 mastných kyselin, nasycených tuků a různých minerálů, které jiné maso neobsahuje, nebo pouze ve velmi malé míře. Díky těmto látkám budete přijímat zdravé tuky, které neucpávají vaše tepny, naopak napomáhají k jejich zdravé a správné funkci.

Káva

Podle nedávných vědeckých studií v Americe vysvitlo, že pravidelné užívání kávy vede ke snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění, tedy onemocnění srdce. Krom toho že je káva skvělým energickým zdrojem a mnoho lidí si ji dopřává i jako chutnou pauzičku má i tuto velmi zásadní výhodu. Toto pravidlo samozřejmě platí o kvalitní kávě, která není příliš slazená a dochucovaná.

Fotografie: Unsplash

Ořechy

Ořechy jsou skvělým zdrojem omega-3 mastných kyselin a mononenasycených tuků, které jsou velmi důležité pro správnou funkci vašeho srdce. Obsahují též látky, které napomáhají ke snižování cholesterolu a tím taktéž chrání vaše srdce. Důležité u ořechů je, přijímat je pouze několikrát za týden a v menších dávkách.

Kaki

Kaki patří mezi exotické ovoce, které u nás ještě nedávno nebylo téměř známé. Dnes je však na pultech obchodů vidět téměř běžně. To je pouze dobře, protože je toto ovoce skvělým zdrojem vitaminů C a A a taktéž pozitivně působí na snižování krevního tlaku. Koupit jej můžete pod různými názvy jako Tomel, Sharon ovoce nebo Churma, prozradí jej ale jasně oranžová barva. Konzumujte měkké a těšit se můžete na skvělou chuť a kladné účinky na vaše zdraví.

Fotografie: Depositphotos

5. Kurkuma

Kurkuma, nejznámější v podobě jasně žlutého až oranžového koření, obsahuje důležitou látku kurkumin, která se pyšní hned několika pozitivními účinky na lidské tělo a zdraví. Kurkumin je látka velmi protizánětlivá a rovněž velmi dobře ovlivňuje správnou funkci srdce a odbourává mastné usazeniny na srdečních tepnách.

6. Zelený čaj

Zelený čaj patří mezi vynikající přírodní zdroje energie, napomáhá k správné funkci metabolismu a trávicí soustavy, pozitivně působí na činnost srdce a rovněž se jedná o skvělou surovinu pro sportovce. Pravidelné pití zeleného čaje má totiž velmi podobné účinky jako látky zvané BCA, které snižují spalování svalové hmoty při fyzické aktivitě. Takže chutná skvěle a výhod má jak máku.

Zdroj fotografie: Pexels

Vodní meloun

Vědecké studie lidí s obezitou poukazují na to, že pravidelná konzumace vodního melounu má za následek hned několik zdraví prospěšných úkazů. Jedním z nich je zlepšený průtok krve, který eliminuje zdravotní potíže spojené se srdcem, poté zlepšení metabolismu a snížení ukládání tukových zásob a v neposlední řadě velká dávka vitamínů.

Skořice

Skořice je nejenže velmi chutná a voňavá surovina, obsahuje ale i mnoho zdraví prospěšných látek. Jedná se například o polyfenoly a různé antioxidanty, které snižují riziko infarktu nebo srdeční zástavy.

Fotografie: Pexels

Granátové jablko

Další surovina z řady populárního exotického ovoce je granátové jablko. To kromě své velmi specifické chuti disponuje také pestrou dávkou vitamínů a flavonidů, které pozitivně ovlivňují odbourávání tuku z vnitřních stěn tepen a snižují riziko aterosklerózy a srdečních onemocnění.

Olivový olej

Používání olivového oleje na vaření místo toho běžného má řadu výhod. Obsahuje totiž zdravé mononenasycené tuky, má protizánětlivé účinky a snižuje riziko mozkových a srdečních onemocnění jako je infarkt, srdeční zástava nebo mozková mrtvice.

Brokolice

Možná nepříliš oblíbenou, přesto velmi zdravou surovinou je také brokolice. Napomáhá totiž ke snižování cholesterolu, udržuje cévy zdravé a silné a díky vysokému obsahu sulforafanu je velmi protizánětlivá a odborává z těla různé druhy toxinů.

Fotografie: Depositphotos

Avokádo

Avokádo patří mezi velmi zdraví prospěšnou zeleninu, která navíc disponuje svou příjemnou chutí. Díky své velmi nízké hladině nasycených tuků, a naopak vysoké hladině tuků nenasycených patří mezi suroviny, které pozitivně působí na zdraví vašeho srdce a udržuje jej zdravé a ve správné funkci.

Fotografie: Pexels

Chřest

Typicky letní surovina chřest si v tomto období rozhodně zaslouží vaši pozornost. Obsahuje totiž řadu aminokyselin a různých vitamínů, které účinně bojují proti onemocněním tepen a srdce. Účinný je též v boji proti lipoproteinům, které jsou pro lidské zdraví velmi škodlivé až nebezpečné. Zahrňte proto tuto surovinu do svého jídelníčku a sami okuste její pozitivní účinky.

Fotografie: Pexels

Zdroj: Healthline