Matka poslala svému synovi do školy láskyplný vzkaz. Učitelka ho nicméně žákovi nepředala a matce jej následně vrátila s nepřijatelnou poznámkou.
Škola by měla být pro dítě bezpečným prostředím, v němž má možnost se naplno rozvíjet, a které mu umožňuje nabývání cenných sociálních zkušeností. Takové prostředí by mělo být prosté jakékoliv šikany, sexuálního zneužívání a ponižování. Ovšem ne vždy se takové prostředí podaří vytvořit – na vině mohou být jak samotní žáci, anebo v některých (závažnějších) případech samotní pedagogové. Nejinak tomu bylo v případu chlapce jménem Kyler.
Nepřípustná reakce na matčin vzkaz
Nepříjemnou situaci musela řešit Francesca Easdonová z Texasu, jejíž syn Kyler navštěvoval tamní mateřskou školu. Osudný den začal zcela standardně. Francesca odvedla svého syna do mateřské školy, kde ho předala zodpovědným pedagožkám. Protože svému synovi chtěla zpříjemnit oběd, doma mu připravila krabičku s jeho oblíbenými pochutinami. Navrch přibalila vzkaz, v němž učitelky prosí, aby obědovou krabičku Kylerovi předaly a vyřídily mu, že ho má jeho maminka moc ráda.
Když ho šla odpoledne vyzvednout, dostala od jedné z učitelek krabičku zpět. Již v šatně mateřské školy si žena všimla, že je krabička stále stejně těžká, ale v danou chvíli tomu nepřikládala zvláštní význam.
Až doma zjistila, nejen že Kyler krabičku nedostal, ale jedna z učitelek také odepsala na její vzkaz nepřípustnou poznámkou. Pedagožka Francesce suše oznámila, že mu nic předávat nebude. Dále matku vyzvala, aby Kylerovi zavedla dietu a dále je neobtěžovala.
Rozrušená matka se se svým trápením svěřila na sociálních sítích. Později nicméně konfrontovala i vedení mateřské školy, přičemž označila chování dotyčné učitelky za nepřípustné. Pokusila se rovněž vysvětlit, že Kylerovi skrze „krabičkovou metodu“ přibližuje zdravé alternativy jeho oblíbených jídel a doufala, že pro něj budou díky tomuto nevšednímu způsobu atraktivnější. Ovšem záhy zdůraznila, že její syn je perfektní takový, jaký je.
Vedení školky přiznalo pochybení a učitelku propustilo
Ředitelka mateřské školy předloženou stížnost vyřídila rychle a diskrétně. Francesce se omluvila a ujistila ji, že celou záležitost nebere na lehkou váhu. Podle dostupných informací řešení celého sporu skončilo propuštěním dotyčné pedagožky, která se ke svému činu přiznala. Ovšem podle Francescy vedení mateřské školy neřešilo problém s patřičnou úctou a neprojevilo téměř žádnou lítost. Rozhodla se proto svého syna přemístit do jiné mateřské školy.
Ačkoliv si Francesca uvědomuje, že je Kyler poněkud prostorově výraznější, rázně odmítá formu a způsob, jakým s ní o této skutečnosti komunikovala dotyčná učitelka.
Matka rovněž zdůraznila důležitost zdravého a přátelského prostředí, které má mateřská škola poskytovat. Neopomněla podotknout, že po incidentu ztratila v toto zařízení veškerou důvěru. Změna prostředí pro ni tudíž byla jediným východiskem.
Zdroj: GoalCast