Minutové cvičení na záda s tenisovým míčkem: Okamžitá úleva od bolesti sedacího nervu

Fotografie: Depositphotos

Bolest zad je nepříjemnou záležitostí, kterou zažívá denně mnoho lidí. Pokud byste se chtěli této bolesti alespoň na chvíli zbavit, vyzkoušejte si toto cvičení s tenisovým míčkem, které vám pomůže.

Čas od času by si měl každý člověk zacvičit, aby udržoval svaly i tělo v dobré fyzické kondici. Někdy se ale může stát, že vás z ničeho nic začnou bolet záda, nohy nebo jakákoliv jiná část na těle. Než abyste sáhli po prášcích na bolest, vyzkoušejte raději cviky, které vám mohou od bolesti ulevit a také se jedná o mnohem lepší variantu, než jsou prášky. Více prozradila fyzioterapeutka Amy Elizabeth Wolkin.

Bolesti zad, nohou nebo rukou

Pokud se u vás objeví jakákoliv bolest těla, která by nebyla způsobená tím, že jste den předtím cvičili nebo jste se o něco uhodili, měli byste navštívit lékaře. Dlouhotrvající bolest totiž může naznačovat zánět kloubů nebo jiné problémy, jenž dokáže správně diagnostikovat pouze lékař. Pokud vám lékař sdělí, že tato bolest není ze zdravotních důvodů, možná je pouze na čase, abyste se začali trochu více pohybovat.

Zánět sedacího nervu

Jestliže jste ještě nikdy neslyšeli pojem ischias, měli byste vědět, že je možná lepší o něm pouze číst nebo slyšet, než jej i zažít. Zánět sedacího nervu může u mnoha lidí způsobit velkou bolest. Špatnou zprávou je to, že většina lidí omezí svůj pohyb na minimum, aby se bolesti vyhnula, ale lepší variantou je, tento problém začít řešit.

Začněte s pohybem

K tomu, abyste se zbavili bolesti zad tohoto typu, je potřeba mít u sebe doma tenisový míček. Tím totiž lze bolest rozmasírovat a na nějakou dobu se jí i zbavit. Vše, co proto musíte udělat je to, že si vezmete tenisový míček, přiložíte jej na oblast, která vás bolí a začnete místo míčkem masírovat. Občas musíte použít i trochu více síly, abyste bolavé místo rozmasírovali důkladně.

Fotografie: Pixabay

Nezapomeňte na to, že je potřeba rozmasírovat i okolní místa, která vás sice nebolí, ale bolest by se mohla rozrůst i dále. Masáž provádějte přibližně 1 minutu a poté si dejte asi na 30 sekund pauzu. Tuto masáž opakujte klidně několikrát denně a několikrát po sobě, abyste se bolesti zbavili, protože někdy masáž vyžaduje opakování, aby bolest ustoupila.

Kdy se u vás může objevit ischias

Protože se u vás ischias může objevit téměř kdykoliv, měli byste si dávat pozor na nejčastější příčiny, kvůli kterým poté trápí mnoho lidí bolest. Ischias se může projevit po jakémkoliv prudkém pohybu a nejčastěji se jedná o rychlé zvednutí těžší věci ze země. Mezi dalšími příčinami vzniku ischias je vyhřezlá ploténka, nadměrné svalové vypětí v oblasti bederní páteře, artrotická onemocnění obratlových kloubů, nadměrné přetěžování páteře, těhotenství nebo další příčiny, které nejlépe diagnostikuje lékař.

Zdroj: Healthline

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]