Dnešní vizuální rébus vám zatopí: Jen 8 % lidí najde skryté jablko. Otestujte správnou funkci vašeho mozku

test s třešněmi a jablkem

Mozek dostává denně tolik impulsů, že umí pěkně otupět. Proto je potřeba ho udržovat v kondici. Úlohy tohoto typu jsou pro něj jako činky pro tělo.

Křupavá, sladká a chuťově většinou vynikající. Větve obrostlé jablky jsou jedním ze symbolů toho, že dorazil podzim. Ať už pak procházíte přímo sadem, nebo si vezmete nějaká v obchodu, v obou případech nelze odolat. Není proto divu, že jsou společně s hruškami jablka i u nás jedním z nejpopulárnějších druhů ovoce. Co se týče celkového objemu, jíme jablek mnohem víc než jakéhokoli jiného ovoce.

Jedno z nejpopulárnějších ovocí na světě

Podle archeologických nálezů byla jablka lidmi konzumována už v roce 6500 před Kristem. Vědecký obor, který se jejich růstem a pěstováním přímo zabývá, se jmenuje pomologie. Respektive jedná se o vědu soustředěnou na ovoce jako celek. Po celém světě pak tohoto kulatého ovoce existuje více jak 7 500 odrůd. Jen ve Spojených státech jich roste asi 2 500. Jen 100 z nich je přitom prodejných. Najdete jedno jablko mezi třešničkami?

test s jablkem zadání

Aktuální ekonomická krize postihla nevyhnutelně i ovocnářství. Pěstitelům se tak kvůli vysokým nákladům nevyplatí sklízet část úrody – skladování také něco stojí. V nějaké míře to ovšem zachránila forma samosběru. Sadaři tedy zvali lidi přímo k sobě a nabízeli jim ovoce rovnou ze stromů. Sklidilo to velký úspěch. Zákazníci si navíc pochvalovali fakt, že si mohli vybrat a mají jistotu, že jde o ovoce přímo ze stromu. Nápor mají také moštárny.

Každý prodejce to chce trochu jinak

Mnoho lidí se také ptá, proč vlastně nemáme levná česká jablka, a dovážíme cizí. Cenu nejen tohoto ovoce ovšem ovlivňují i faktory, které si ne každý uvědomuje. Každý z prodejních řetězců má totiž vlastní představy týkající se velikosti, tvaru či barvy plodů. To samé platí pro proložky či přepravky. Dodavatel tak musí každému příjemci připravovat vše prakticky na míru a zároveň dodržet všechny zákonné podmínky. Tady se nám schovává jablíčko.

test s jablkem řešení

Vše by tak mohlo být levnější, pokud by podmínky řetězců, legislativa i preference zákazníků mířily k unifikaci tohoto sortimentu. Obchodník chce kolikrát také minimální objem určité barvy. Ta má být naprosto totožná u všech kusů, které mají odpovídat stejné velikosti. Zákazníci pak reagují negativně na postřiky, ačkoli ovocnářské chemie není obecně přílišný důvod se bát. Je ale třeba vědět, že i spotřebitel tuto situaci citelně ovlivňuje.