I majitel té nejluxusnější restaurace se čas od času setká s lidmi, kteří za služby jeho podniku nehodlají zaplatit. Jeden zákazník to však vyřešil svérázně.
Restaurace pojmenovaná La Estación de Candeleda si na nedostatek zájmu zákazníků rozhodně nemůže stěžovat. Ba naopak, patří k nejnavštěvovanějším ve své oblasti. Pyšní se aktivními účty na sociálních sítích i mnoha dalšími formami propagace. Ovšem právě sociální sítě se v minulých dnech staly svědky skutečně kuriózní situace, s níž se jim majitelé této restaurace neváhali svěřit se všemi podrobnostmi.
Směna v restauraci nebývá lehká
Práce číšníků v restauraci samozřejmě není nikdy jednoduchá. Je třeba sledovat celou řadu věcí. Nejde jen o správné doručení objednávek a následné servírování jídla nejenom k tomu správnému stolu, ale i v ten správný čas. Ve hře je i neustálé sledování okolí. Nikdy totiž nevíte, kdy se u stolu stane nějaká nepříjemnost nebo kdy se nějaký host rozhodne odejít bez placení, což je samozřejmě pro restauraci velmi nepříjemné.
Ba co hůř, kdyby se takto chovalo více lidí, velmi rychle by ji to položilo na kolena. Bohudík si většina lidí upozornění personálu všimne a nakonec svůj účet přece jenom zaplatí. Na první pohled je obvykle nutné také vytipovat zákazníky, kteří by mohli mít s placením účtu problém. Číšníci přitom berou v úvahu celou řadu faktorů. U restaurace La Estación de Candeleda, vyhlášené svými poměrně vysokými cenami, se dívají třeba i na oblečení.
Podvodník, který se chová zcela nevinně
To však samozřejmě není jediný důležitý faktor. V úvahu je třeba vzít také chování konkrétního hosta. Pokud tropí výtržnosti, neustále vyžaduje pozornost obsluhy nebo se nadmíru oddává alkoholu, lze u něho potíže zcela jistě předpokládat. Zákazník, o němž však dnes budeme mluvit, ničím podobným nevynikal. Naopak, působil spíše skromně a nenápadně. Příliš na sebe neupozorňoval a ani toho mnoho nevypil.
A o to nepříjemnější bylo číšníkovo překvapení, když se po nějaké době k jeho stolu vrátil a ten byl již zcela prázdný. Ano, tento na první pohled slušný zákazník skutečně odešel bez placení. Jeho útrata naštěstí nebyla nijak závratná, ale i tak to muži, který se o svého zákazníka snažil starat, jak nejlépe dovedl, pořádně zkazilo večer. To však nevěděl, jak zajímavé rozuzlení bude tato zápletka ještě mít.
Po dvou dnech dorazil dopis
V restauraci La Estación de Candeleda by se na celou událost brzy zapomnělo (protože koneckonců nepatří v tomto oboru k nijak výjimečným), kdyby ovšem na její adresu nedorazil za dva dny dopis adresovaný právě číšníkovi.
Onen zákazník se v něm „s hlubokým smutkem“ omlouval a jako důkaz toho, že to myslí vážně, vložil do obálky 20 EUR. Opravdu, v obálce byla tato velká bankovka, i když neodpovídala utracené částce.
Víc než bohatě pokryla jeho útratu a většina obnosu poté šla právě na dýško dotyčného číšníka. Vše tak mělo opravdu šťastný konec a muž z personálu si mohl užívat zaslouženého bonusu navíc. A jaký byl vlastně důvod toho, že při svém odchodu onen muž nezaplatil? Sám vše svedl na svou roztržitost, rozhodně popřel jakýkoliv zlý úmysl. A nám nezbývá než všem restauracím přát, aby se všichni jejich hosté zachovali vždy také tak.
Zdroj: Newsner