Zákazník odešel z restaurace bez placení. Za 2 dny přišel číšníkovi dopis, který vnesl do nepříjemné události jasno

Fotografie: Depositphotos

I majitel té nejluxusnější restaurace se čas od času setká s lidmi, kteří za služby jeho podniku nehodlají zaplatit. Jeden zákazník to však vyřešil svérázně.

Restaurace pojmenovaná La Estación de Candeleda si na nedostatek zájmu zákazníků rozhodně nemůže stěžovat. Ba naopak, patří k nejnavštěvovanějším ve své oblasti. Pyšní se aktivními účty na sociálních sítích i mnoha dalšími formami propagace. Ovšem právě sociální sítě se v minulých dnech staly svědky skutečně kuriózní situace, s níž se jim majitelé této restaurace neváhali svěřit se všemi podrobnostmi.

Směna v restauraci nebývá lehká

Práce číšníků v restauraci samozřejmě není nikdy jednoduchá. Je třeba sledovat celou řadu věcí. Nejde jen o správné doručení objednávek a následné servírování jídla nejenom k tomu správnému stolu, ale i v ten správný čas. Ve hře je i neustálé sledování okolí. Nikdy totiž nevíte, kdy se u stolu stane nějaká nepříjemnost nebo kdy se nějaký host rozhodne odejít bez placení, což je samozřejmě pro restauraci velmi nepříjemné.

Fotografie: Pixabay

Ba co hůř, kdyby se takto chovalo více lidí, velmi rychle by ji to položilo na kolena. Bohudík si většina lidí upozornění personálu všimne a nakonec svůj účet přece jenom zaplatí. Na první pohled je obvykle nutné také vytipovat zákazníky, kteří by mohli mít s placením účtu problém. Číšníci přitom berou v úvahu celou řadu faktorů. U restaurace La Estación de Candeleda, vyhlášené svými poměrně vysokými cenami, se dívají třeba i na oblečení.

Podvodník, který se chová zcela nevinně

To však samozřejmě není jediný důležitý faktor. V úvahu je třeba vzít také chování konkrétního hosta. Pokud tropí výtržnosti, neustále vyžaduje pozornost obsluhy nebo se nadmíru oddává alkoholu, lze u něho potíže zcela jistě předpokládat. Zákazník, o němž však dnes budeme mluvit, ničím podobným nevynikal. Naopak, působil spíše skromně a nenápadně. Příliš na sebe neupozorňoval a ani toho mnoho nevypil.

Fotografie: Pixabay

A o to nepříjemnější bylo číšníkovo překvapení, když se po nějaké době k jeho stolu vrátil a ten byl již zcela prázdný. Ano, tento na první pohled slušný zákazník skutečně odešel bez placení. Jeho útrata naštěstí nebyla nijak závratná, ale i tak to muži, který se o svého zákazníka snažil starat, jak nejlépe dovedl, pořádně zkazilo večer. To však nevěděl, jak zajímavé rozuzlení bude tato zápletka ještě mít.

Po dvou dnech dorazil dopis

V restauraci La Estación de Candeleda by se na celou událost brzy zapomnělo (protože koneckonců nepatří v tomto oboru k nijak výjimečným), kdyby ovšem na její adresu nedorazil za dva dny dopis adresovaný právě číšníkovi.

Onen zákazník se v něm „s hlubokým smutkem“ omlouval a jako důkaz toho, že to myslí vážně, vložil do obálky 20 EUR. Opravdu, v obálce byla tato velká bankovka, i když neodpovídala utracené částce.

Fotografie: Pixabay

Víc než bohatě pokryla jeho útratu a většina obnosu poté šla právě na dýško dotyčného číšníka. Vše tak mělo opravdu šťastný konec a muž z personálu si mohl užívat zaslouženého bonusu navíc. A jaký byl vlastně důvod toho, že při svém odchodu onen muž nezaplatil? Sám vše svedl na svou roztržitost, rozhodně popřel jakýkoliv zlý úmysl. A nám nezbývá než všem restauracím přát, aby se všichni jejich hosté zachovali vždy také tak.

Zdroj: Newsner