Dostal účet v restauraci a protočily se mu panenky. Nejdražší chléb a džus v jeho životě

Fotografie: Geoffreyrabbit / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Věděl, že si jde posedět do lepší restaurace, a byl tak připraven na to, že zaplatí více než obvykle. Když mu však číšník přinesl účet, částka daleko předčila jeho očekávání.

Překvapený host byl tak šokován, že se s celou událostí svěřil místním novinám a kopii účtu z předražené restaurace jim odeslal. Nejvíce ho překvapila cena kváskového chleba se sádlem. Jeden krajíc přišel na krásných 90 Kč. Celý účet tak pokračuje v podobném duchu. Oslovena byla i restaurace, aby se k těmto cenám vyjádřila.

Měli jen pití a drobné občerstvení

Předražená restaurace se nachází v polské Vratislavi. Na jejich webových stránkách se dočtete, že se jedná o tradiční polskou restauraci nacházející se v srdci vratislavského tržiště. Je ideálním místem pro pořádání společenských a obchodních setkání, ale i rautů a speciálních akcí. Krčma Lwowska tu funguje již řadu let, a že se jedná o pěknou restauraci, to uznal i nespokojený host.

Přestože restaurace v centru města často nenavštěvuje, bylo mu jasné, že ceny tu budou mnohem vyšší oproti okrajovým částem. U příležitosti rodinné oslavy pozval manželku a dva přátele právě sem. Přestože si nikdo nedal hlavní jídlo a objednali si pouze pití a malé občerstvení na stůl, na konečném účtu na něj čekala tučná sumička ve výši 3 700 Kč.

Jen za servisní poplatek zaplatil 300 Kč

Ceny alkoholu ho tolik nepřekvapily, třetinku piva za 90 Kč a panáka tvrdého alkoholu také za 90 Kč považoval ještě za přijatelné. Avšak krajíc chleba se sádlem za 90 Kč, litr rybízového džusu za 300 Kč a servisní poplatek za dalších 300 Kč mu už trochu nadzvedly mandle. „Musím uznat, že je to asi nejdražší chleba se sádlem, jaký jsem kdy jedl, a nejdražší džus, jaký jsem kdy pil,“ hořce poznamenal zklamaný host.

Novináři se tak rozhodli restauraci oslovit a požádat je o vysvětlení. Dle nich byly ceny na účtence shodné s cenami na jídelním lístku, který hosté dostali ještě před objednávkou. U servisního poplatku záleží na tom, zda si hosté přejí zvláštní zacházení. Číšník by se jich na to měl zeptat, a pokud souhlasí, pak je jim účtován příplatek kolem 10 % z ceny účtu. Restaurace byla ochotná vyjít nespokojenému zákazníkovi vstříc tím, že vrátí servisní poplatek, pokud k němu nedostali od hostů souhlas.

Možná se tak dočká alespoň malé náhrady. Restaurace se však nedopustila podvodného jednání, a tak muži nezbyde nic jiného než se s celou záležitostí smířit. Není na škodu si před vstupem do restaurace zjistit ceny daného zařízení a podle toho se rozhodnout, zda je člověk ochotný je akceptovat. Zdá se, že to bude naposled, co muž využil předražených služeb v centru města. Byla to opravdu zkušenost k nezaplacení.

Zdroj: Fakt

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*