Pro úlevu od bolesti zad stačí obětovat 10 minut denně. Nepotřebujete žádné pomůcky. Stačí jen trocha prostoru v obýváku

Fotografie: Depositphotos

S těmito cviky docílíte toho, že vás už konečně přestanou bolet záda. Postačí, když je budete cvičit každý den po dobu 10 minut.

S věkem se může u každého člověka stát, že ho začnou nesmírně bolet záda. Bohužel ne každé léky pomáhají, a je tedy třeba hledat jiné řešení tohoto problému. A právě proto jsou tu pro vás nachystané tyto protahovací cviky, které když budete opakovat, zaručí vám, že o bolesti zad už nebudete vůbec vědět, říká lékařka Brooke Mathe.

Bolest zad

Asi každý člověk už někdy zažil bolest zad. Většinou je to taková bolest, že se nemůžete pomalu ani hýbat a bolí vás i to, že ležíte. V tom nejkrajnějším případě většina lidí sáhne po nějakém léku, ale ten stejně nezabere. A proto jsou tu tyto cviky, které vás bolesti zad rozhodně zbaví.

Protahovací cvičení

Sedněte si na podložku, nohy mějte za hýžděmi a široce roztáhněte kolena. Myslete na to, že se nohy nemohou zvednout z podlahy, zvedněte hýždě a natáhněte ruce dopředu, co nejdál to jde. Měli byste začít cítit natažení kyčelních svalů. Zůstaňte v této pozici přibližně 2 minuty.

Fotografie: Depositphotos

Ohýbání těla

Posaďte se na podložku, natáhněte pravou nohu do strany, ohněte levou nohu. Nahněte se doprava tak, aby se hlava blížila co nejvíce k pravé noze. Vydržte v této pozici asi 60 sekund a poté vystřídejte nohu.

Protahování na břichu

Nejprve si lehněte na břicho. Položte ruce na podlahu a pomalu se na nich zvedejte. Tak, jako je ukázáno na obrázku. V této pozici vydržte přibližně dvě minuty.

Fotografie: Depositphotos

Otočení v sedě

Sedněte si na podložku a natáhněte nohy před sebe. Pokrčte levé koleno a položte na něj pravý loket. Levou ruku opřete o podlahu za sebou a podívejte se přes levé rameno. Vydržte 60 sekund a poté změňte stranu.

Zdroj: Healthline