Japonský fyzioterapeut vymyslel geniálně jednoduchý cvik s ručníkem, který na počkání odstraní bolesti zad

Fotografie: Xave23 / Creative Commons / Attribution 2.0

Jednoduchý cvik, který může doma dělat každý. Má ohromující účinky a mnoha lidem ulevil od bolesti zad již od prvního dne. Potřebujete k tomu jen ručník a trochu času.

Bolesti zad trápí opravdu velké množství lidí. Sedavé zaměstnání, málo přirozeného pohybu, ale i degenerativní změny na páteři dříve nebo později doženou každého. Pokud máte stejný problém, než poběžíte na rehabilitace, zkuste tento jednoduchý cvik. Ulevuje od bolestí podél celé páteře, je jednoduchý a časově nenáročný.

Smotejte velký ručník do tvaru válce

Japonský fyzioterapeut Toshiki Fukutsudzi na dvou ženách předvádí, jakým způsobem se tento cvik správně provádí. Nejdříve si vezměte velký ručník nebo osušku a smotejte ji do dlouhého válečku na šířku svých zad. Váleček můžete omotat provázkem nebo zajistit gumičkami, aby se vám při cvičení nedeformoval.

Poté si lehněte na rovnou podložku. Pokud nesnesete tvrdou podlahu, dejte pod sebe podložku na cvičení nebo karimatku. Smotanou osušku poté vložte pod záda ve výšce svého pupíku. V lehu se srovnejte, aby vaše páteř byla rovná, a nyní zvedněte obě ruce za hlavu. Budete cítit protažení kolem žeberních svalů, ale i těch břišních.

Vydržte v této poloze pět minut

Nyní dejte nohy mírně od sebe a chodidla natočte palci k sobě. Dlaně natažených rukou pak otočte směrem k podložce tak, že vaše palce budou směřovat ven. Ze začátku vám nejspíš nepůjde dlaně úplně otočit, ale to nevadí. Snažte se je držet v maximálním natočení, jak jen to bude možné. Toto je poloha, ve které byste měli setrvat pět minut. Mějte tedy nachystané stopky nebo hodinky, na něž uvidíte.

cvičení s válečkem
Fotografie: Freepik

Pokud tento cvik cvičíte poprvé, nejspíše nevydržíte celých pět minut. Svaly i šlachy jsou zkrácené, ale to nevadí. Každým dnem vydržíte o něco déle, až se dostanete na doporučených pět minut. Při tomto cviku dochází ke kompletnímu protažení celé páteře. Kromě úlevy od bolesti se vám však časem spraví i špatné zakřivení krční páteře, které trápí především starší osoby.

Mnozí pocítili úlevu už po prvním cvičení

Někteří lidé pociťují úlevu od bolesti již po prvním cvičení. Průměrně do týdne byste měli znamenat velkou změnu. Na videu níže se můžete podívat, jak se cvik správně provádí. Je také zajímavé, že dvě ženy, které tento cvik před kamerou vyzkoušely, povyrostly o 1 cm. Jen tak málo stačilo na to, aby se obratle v páteři roztáhly a zmenšila se nežádoucí zakřivení. Tento cvik provádějte 5 minut každý den. Žádné výmluvy tu nepomohou, protože jednodušší to už opravdu být nemůže.

Zdroj: Daily Mail