Výhody konzumace česneku. Víme, proč je dobré si jej dopřát každý den, zásadní je ale dbát na správnou úpravu

Fotografie: Depositphotos

Česnek je vytrvalá rostlina, která se hojně využívá v kuchyni. Je jednou ze základních potravin našeho jídelníčku a má mnoho benefitů pro naše zdraví, které přiblížil výživový specialista Joe Leech.

Kromě toho, že díky svému typickému aroma dodá mnoha pokrmům jedinečnou chuť, má i léčebné výhody. Dokáže zmírnit průběh mnoha onemocnění a před některými nás dokonce ochránit. Díky svým jedinečným vlastnostem se řadí mezi superpotraviny. Stejně jako cibule, má i česnek silné antiseptické, antibakteriální a protizánětlivé vlastnosti. Nejlepší je konzumovat ho syrový, protože jedině tak si v sobě zachová potřebné množství vitamínů. 

Fotografie: Pexels

Před přímou konzumací česnek nadrťte

Hlavní složkou česneku je allicin a právě ten vařením své výhody ztrácí. Proto je lepší a účinnější si česnek dopřát v jeho syrovém stavu. Aby došlo k uvolnění potřebných látek, je doporučeno před konzumací česnek rozdrtit. Nejlepší je konzumace na prázdný žaludek, ta ale nemusí být kvůli výrazné chuti česneku všem příjemná. V této formě ale budou účinky česneku nejsilnější a pomůže nám tak bojovat proti bakteriemi v našem těle.

Fotografie: Depositphotos

Kromě bakterií česnek bojuje také s cholesterolem. Díky tomu, že je schopný ho v našem těle snižovat, dokáže nás chránit před vznikem kardiovaskulárních onemocnění. Pomáhá ale také v boji s vysokým krevním tlakem. Výrazně posiluje i schopnosti našeho imunitního systému a právě díky tomu nás chrání před různými chorobami. Je tedy dobré se jeho konzumaci nevyhýbat v období jara a podzimu, kdy je větší riziko nakažení různými respiračními onemocněními.

Jednoduchý lék vyrobený z česneku 

Díky obsahu allicinu je česnek výborným bojovníkem proti nepříjemnému kašli. Tento vliv na naše tělo byl potvrzen ve studii, kde skupina dobrovolníků dostávala kapsli česneku denně v období od listopadu do února, tedy v době vyššího výskytu nachlazení. Ani jeden z nich neonemocněl. Česnek ale přispívá také k rychlejšímu zotavení. Výborným pomocníkem je i v cestě za vysněnou postavou a to díky tomu, že jeho účinky jsou termogenní. 

Fotografie: Pexels

Můžeme si z něho doma jednoduše vyrobit účinnou medicínu a to za pomoci šálku vody a jednoho stroužku čerstvého česneku. Tento roztok nám pomůže v boji s vysokým cholesterolem.

Vodu jednoduše přivedeme k varu a přidáme do ní rozdrcený stroužek česneku. Hrnec umístíme mimo přímý oheň a necháme louhovat. Takto připravený nápoj pijeme denně v množství 2 až 3 šálky. V případě antikoagulační léčby vždy konzumace česneku konzultujeme s odborníkem.

Zdroj: Healthline