Oblíbený obchodní řetězec přišel s kuriózní novinkou. Nakupování už nebude takové, jaké ho známe

Fotografie: Oto Zapletal / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Tak to tu ještě nebylo. Obchodní řetězec Kaufland zavádí novinku, která má podpořit duševní zdraví nakupujících. Chtějí je chránit před hlukem.

Se zajímavým nápadem přišli v obchodním řetězci Kaufland na Slovensku. Jak uvádí TN, všichni zákazníci budou moci využít jednu hodinu denně a nakoupit si v úplném tichu. V tu dobu bude na prodejnách vypnuté rádio a nebudou se vysílat ani žádná oznámení nebo reklamní spoty. Řetězec se odkazuje na odborníky na duševní zdraví. Ti se shodují, že ticho má na lidský mozek i psychiku blahodárný vliv.

Na Slovensku se bude nakupovat v tichu

Také patříte k těm lidem, kteří oceňují spíše ticho než neustálý ruch v pozadí? Možná by vám také vyhovovala zajímavá novinka, se kterou nyní přišel obchodní řetězec Kaufland. Pro zákazníky na Slovensku totiž zavede „nakupování v tichu“. Každý den v době mezi 11:00 a 12:00 si zákazníci budou moci nakoupit, aniž by byli rušeni hudbou z rádia nebo reklamními spoty.

„Společnost Kaufland se dlouhodobě věnuje tématu podpory zdraví, a to nejen toho fyzického, záleží nám i na zdraví mentálním. Aby si naši zákazníci mohli při nákupu potravin oddechnout od množství stimulů, které jsou všude kolem, každý den na hodinu vypneme hudbu i zvukové reklamní spoty, a to ve všech prodejnách po celém Slovensku,“ citují TVNoviny mluvčí společnosti Kaufland Lucii Vargovou.

Problematické rozhodnutí Evropské komise způsobí zdražení této každodenní potraviny

Ticho prospívá duševnímu zdraví

Řetězec se odvolává také na odborníky na duševní zdraví. Konkrétně pak cituje psychologa Michala Baču z Ligy za duševní zdraví. Ticho má podle něj blahodárný účinek na psychické zdraví. Pozitivně působí na lidský mozek a pomáhá snižovat hladinu stresových hormonů. Dokonce může podpořit i regeneraci mozkových buněk.

žena ticho
Fotografie: Freepik

O tom, že je mnoho lidí během dne zahlceno přemírou různých stimulů, asi nikdo nepochybuje. Čeští zákazníci si však budou muset na tuto zajímavou novinku počkat. Mluvčí českého Kauflandu oznámil, že v Česku podobnou aktivitu na prodejnách zatím neplánují zavádět. Na SvětěKreativity jsme rovněž informovali o tom, že největší polský řetězec Biedronka expanduje do zahraničí. Češi už tak nebudou muset za nízkými cenami jezdit až do Polska.

Veškerý volný čas trávila s prsty na klávesnici. Psaní článků se časem stalo jejím největším koníčkem. Neustále ... [Více o autorovi]

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*