Odborník na výživu odhalil nejlepší potraviny proti stárnutí pro ženy po čtyřicítce

Fotografie: Freepik

Pro snížení dopadů stárnutí a udržení si krásného vzhledu a plno energie i ve vyšším věku je z velké části podmíněno zdravým životním stylem. Obrovský podíl má především správná výživa. Přitom některé potraviny jsou vhodnější v porovnání s jinými. Zjistěte, na co si dát pozor a jakých pět potravin by naopak nemělo chybět v jídelníčku žádné ženy starší čtyřicet let.

Brokolice

Jednou z výborných potravin pro zdraví a zpomalení stárnutí je především brokolice. Díky obsahu vápníku, zinku a dalších důležitých minerálů jde o vhodnou stravu pro udržování zdraví kloubů a kostí. Právě příjem vápníku z kvalitního zdroje je v pokročilejším věku velmi důležitý, protože při klesajícím množství hormonu estrogenu hrozí řídnutí kostí.

Fotografie: Pixabay

Dále představuje podstatný zdroj vitamínu C, který je antioxidantem, který chrání buňky před negativním vlivem oxidativního stresu. Zároveň v brokolici najdeme látky, které podporují zdraví mozku.

Tučné ryby

Při konzumaci makrel, lososa nebo tuňák jsou skvělými potravinami pro doplnění důležitých mastných omega 3 kyselin. Ty prospívají především pro optimální zdraví cév, mozku a nervového systému.

V případě těchto ryb se nemusíte bát většího obsahu tuku, protože jde o zdravou a pro tělo potřebnou věc. Své místo by tak měly mít v jídelníčku i ve chvíli, kdy se snažíte hubnout a hlídat si jídelníček.

Lněné semínko

Pro další doplnění důležitých zdravých tuků pro krásnou pokožku, vlasy a celkově správné fungování organismu se výborně hodí také lněné semínko. Nejlepší je čerstvě mleté, kdy má maximální obsah prospěšných látek, které jsou tak pro organismus snadno dostupné a využitelné.

Fotografie: Pixabay

Lněné semínko je i přes svou dostupnou cenu označované jako superpotravina s pozitivními výsledky například pro regulaci krevního tlaku a hladiny cholesterolu.

Sladké brambory

Fotografie: Pixabay

Prospěšným zdrojem vitamínu A a dalších minerálních látek pro zdravý organismus včetně posilování imunitního systému jsou sladké brambory. Obsah beta karotenu má prospěšný vliv na zdravý zraku. Vitamín B zase pomáhá s udržením kvality nehtů, vlasů a pokožky. Sladké brambory známé také pod označením batáty tak představují výbornou a skutečně zdraví prospěšnou přílohu.

Quinoa

Poměrně netradičně znějící příloha, která pochází z merlíku, představuje vyvážený zdroj nutričně bohatých látek. V této potravině totiž najdete celé spektrum aminokyselin a k tomu vitamíny a minerály. Pravidelná konzumace podporuje činnost metabolismu.

Fotografie: Pixabay

Díky příznivému množství energie a nízkému glykemickému indexu se potravina hodí i do redukčních režimů, kde pomůže s doplněním důležitých látek, které mimo jiné zpomalují nežádoucí procesy stárnutí. Vysoký obsah antioxidantů je také pozitivem této potraviny.