Potraviny, které přirozeně čistí tepny a chrání před infarktem se vyplatí mít na svém jídelníčku

Fotografie: Freepik

Tepny jsou součástí základního choulostivého systému, který je nezbytný pro každodenní fungování těla a který umožňuje cirkulaci krve z jednoho orgánu do druhého. Pokud se však začnou ucpávat, hrozí vám infarkt. Prozradíme vám, jakými přírodními prostředky udržíte svoje tepny v perfektním stavu.

Co přesně se stane, když se vaše tepny ucpou?

Když se vaše tepny začnou ucpávat, značí to, že v některé části vašeho těla něco není v pořádku. Dochází ke snížení přívodu kyslíku a průtoku krve v tepnách; navíc tato porucha vede k tvorbě usazenin v tepnách vedoucích ze srdce. Problém tím nabývá větších rozměrů, ucpání postihuje více než jednu tepnu a může dojít k pohromě, která by mohla poškodit celý náš kardiovaskulární systém.

Fotografie: Freepik

Pokud je některá z vašich tepen ucpaná, musíte bezpodmínečně podstoupit operaci. Chcete-li se vyhnout infarktu, zařaďte do svého jídelníčku potraviny, které pomáhají předcházet ucpávání tepen.

Potraviny pro zdravé srdce: avokádo, skořice a lněná semínka

Některé studie ukázaly, že avokádo může snižovat hladinu cholesterolu a způsobovat regulaci krevního tlaku. Toto ovoce také snižuje hladinu triglyceridů v krvi.

Fotografie: Pixabay

Nápomocná je i skořice: Pokud každý den sníte lžičku skořicového prášku, zabráníte tvorbě usazenin v tepnách. Pro ochranu tepen jsou skvělá i lněná semínka velmi bohatá na kyselinu alfa-linolenovou, která má schopnost snižovat krevní tlak a léčit zánět.

Pozitivně působí také zelený čaj, pomerančový džus a kurkuma

Pouhý jeden šálek zeleného čaje denně vede ke zvýšení hladiny lipidů v krvi. Zelený čaj je navíc známý antioxidant, který pomáhá regulovat cholesterol v krvi.

Fotografie: Freepik

Časopis American Journal of Clinical Nutrition uvádí, že pití sklenice pomerančového džusu denně sníží riziko zánětu tepen a také reguluje krevní tlak.

Užitečným nástrojem k prevenci infarktu je i kurkuma. Toto zlaté koření obsahuje kurkumin, který léčí zánět a zabraňuje tvorbě plaků a krevních sraženin.

Fotografie: Pixabay

Dávejte však pozor, abyste to s konzumací kurkumy nepřeháněli, dodržujte standardizované dávkování 1,5 g až 3 g (½ čajové lžičky až 1 čajovou lžičku denně). Pokud spadáte do některé z následujících kategorií, vynechte kurkumu úplně:

  • lidé s poruchami krve;
  • lidé se žlučovými kameny;
  • ženy během těhotenství nebo kojení;
  • lidé před operací.