Přirozené způsoby, jak snížit vysoký krevní tlak během několika minut

Fotografie: Getty Images

Vysoký krevní tlak je problémem, který v poslední době postihuje čím dál více lidí. Způsobuje další nepříjemné zdravotní komplikace, a proto je dobré ho nepřehlížet.

Doprovodnými příznaky vysokého krevního tlaku jsou silné bolesti hlavy, únava, nepravidelný tep srdce a také časté bolesti na hrudi. Na jeho vzniku se podílí hlavně dlouhodobé vystavení stresové situaci, nedostatek kvalitního spánku nebo zvýšená tělesná hmotnost. Může se ale jednat i o příznak závažnějšího onemocnění. Pokud na sobě některé z výše uvedených příznaků pozorujete, je zapotřebí mezi své denní zvyky zařadit některé z následujících cvičení. Mohou vám výrazně ulevit. 

Fotografie: Pexels

S vysokým krevním tlakem můžeme bojovat i bez léků 

Nejjednodušší metodou, která nám okamžitě pomůže, pokud pociťujeme problémy s vysokým tlakem spojené, je masáž ušních lalůčků a krku. S masáží začneme za uchem a po imaginární přímce se následně přesuneme až na střed klíční kosti a krk po této pomyslné přímce masírujeme směrem nahoru a dolů. Třetí důležitý bod se nachází na naší tváři, a to v úrovni, kde máme ušní lalůček. Toto místo jemně masírujeme proti směru hodinových ručiček. Díky těmto jednoduchým hmatům uvolníme tlak ve svalech krku a obnovíme prokrvení mozku.

 

Fotografie: Pexels

Pokud trpíme silnými bolestmi hlavy, na spodní části lebky, přímo v prohlubni páteře, se nacházejí speciální body. Pokud na ně vyvineme jemný tlak, během minuty tím docílíme snížení bolesti hlavy. V případě, že se u nás vysoký krevní tlak vyskytuje jako doprovodný jev stresové situace, je zapotřebí se hlavně uklidnit. K tomu nám pomůže hluboké dýchání do břicha, kterého docílíme tím, že si ucpeme pravou nosní dírky a budeme se hluboce nadechovat pouze tou levou. Dech na několik sekund zadržíme a poté vydechneme.

Se stresem nám nejlépe pomohou správné dýchací techniky

Pomoci nám může ale také takzvané dýchání včel. Jednoduše si sedneme na podlahu a narovnáme se. Oba dva ukazováčky si umístíme do horní části našich uší, tedy přímo na jejich chrupavky. Zhluboka se nadechneme a při výdechu vydáme bzučivý zvuk, kterým napodobíme včelu. Během výdechu také jemně zatlačíme na chrupavky obou uší. K uklidnění, a tím i ke snížení našeho tlaku výrazně přispívá poslech správné hudby. V kombinaci s dechovými cvičeními se nejvíce osvědčila hudba klasická, keltská nebo indická. 

Fotografie: Pexels

Vysoký krevní tlak ale může být v ojedinělých případech způsoben také dehydratací. Pokud tedy na sobě pozorujeme problémy, je dobré sáhnout po sklenici vody. Díky ní se totiž zvýší objem naší krve a dojde k výraznému snížení příznaků. Na pomoc si ale můžeme vzít také lavor s horkou vodou. Díky tomu totiž udržíme svou hlavu a krk chladné a zabráníme krvi, aby zvyšovala tlak v našem mozku. Pomůže nám ale i relaxace, takže si jednoduše stačí na 10 minut lehnout, zavřít oči a na nic nemyslet. 

Zdroj: MedicalNewsToday