Vojenská metoda, která zaručí, že člověk usne jako špalek do 120 vteřin. Učí se na každé akademii

Fotografie: Depositphotos

Spánek je nezbytný pro správné fungování těla i mysli. Ne každému se však daří dobře usínat. K tomu vám ovšem pomůže metoda, jež vás přivede do říše snů do 2 minut.

Pokud máte za sebou náročný a dlouhý den v práci, jistě dáte všem za pravdu, že není nic lepšího než se zachumlat do postele a tiše usnout. Spánek však nepřichází vždy hned, ať jste jakkoli unavení, někdy se vám prostě nedaří usnout. Na takový problém ale existuje jednoduché řešení. Díky těmto tipům usnete raz dva jako miminko.

Jak rychle usnout?

Většina lidí se domnívá, logicky, že vojáci musí mít nezvyklé problémy s usínáním vzhledem k tomu, že zpravidla spí v hrozných podmínkách po nepředstavitelných zážitcích všedního dne, kdy jim rány a výstřely nejsou cizí. Během 2. světové války se někteří snažili nespat vůbec, ale efekt byl vždy stejný – únava a nedostatek racionálního uvažování.

Konečně někdo vymyslel spolehlivý a jednoduchý trik, který vám pomůže usnout do 2 minut. Vojenská škola v USA tuto metodu doporučuje. Během 6týdenního školení se zapojilo celých 96 % lidí ze školy. Ukázalo se, že stačí 4 jednoduché kroky.

Nejprve uvolněte obličejové svaly

První krok je nesmírně důležitý. Zahrnuje uvolnění všech obličejových svalů, včetně jazyka, čelistí a svalů okolo očí. Zavřete oči a relaxujte. Spousta lidí si myslí, že usnout lze pouze vleže, ale není tomu tak. Ukazuje se, že piloti jsou vycvičeni k usínání, i když sedí. Chodidla by měla být umístěna rovně na podlaze a ruce by měly být volně položené na kolenou.

Povolte i ramena

Jakmile uvolníte obličejové svaly, zkuste uvolnit ramena. Několikrát se zhluboka nadechněte, aby se napětí ve vašem těle snížilo. Uvolněte se od bicepsů přes předloktí až po dlaně a prsty. Akci opakujte, dokud nemáte pocit, že v horních partiích vašeho těla není nic napjaté.

spánek postel probuzení

Technika 4-7-8 vás uspí během několika sekund: Tady je návod

spící žena
Fotografie: Freepik

Přejděte k relaxaci nohou

Nyní se dostáváte k relaxaci nohou. Stejně jako u paží začínáte od stehen přes lýtkové svaly až po kotníky a chodidla. V této fázi byste měli cítit, že je celé vaše tělo uvolněné. Žádný sval není napjatý.

Teď je potřeba vyčistit mysl

Snažte se zapomenout na to, co se vám dnes stalo, na problémy a plány. Vše odložte stranou. Pokud k tomuto nedojdete, jsou zbývající kroky bezpředmětné, protože myšlenky na situace z běžného života opět způsobí zkraty ve vašem těle. Jestliže si nedokážete vyčistit mysl do 10 sekund, představte si kajak na jezeře nebo pohodlnou houpací síť v temné místnosti. Pokud svou mysl přivedete do uvolněného stavu, snadno usnete a váš spánek bude klidný a zdravý.

Zdroj: Webniusy

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]