Tyto potraviny vám ublíží, pokud je sníte ve špatný čas. Pro tělo jsou doslova jako jed bez ohledu na váš věk

Některé potraviny mohou škodit vašemu zdraví, pokud je jíte v nesprávný čas. Zde najdete seznam těch, kterých se to týká nejvíce, a proč tomu tak je.

Přestože lidé v dnešní době stále více dbají na svůj jídelníček, není vždy jednoduché dodržovat všechna pravidla zdravého stravování. Některé oblíbené potraviny totiž mohou při konzumaci v nevhodnou dobu způsobovat střevní potíže nebo jiné nepříjemnosti. Abyste se i vy vyvarovali potenciálním zdravotním problémům, níže jsme pro vás sepsali 7 nejčastějších z nich.

1) Banány rozhodně ne nalačno

Ačkoliv si většina lidí myslí, že banány jsou vhodnou volbou pro první jídlo dne, pokud je sníte nalačno, sníží vaši hladinu energie. Vysoký obsah cukru vám sice zpočátku dodá energii, ale po několika hodinách se budete cítit unavení a hladoví. Vyhýbat byste se jim měli také pokud vás trápí syndrom dráždivého tračníku – v takovém případě vám mohou způsobit průjem. Pokud si je chcete i přesto dopřát po ránu, kombinujte je například s vločkami a arašídovým máslem.

2) Káva až ke svačině

Pro mnoho lidí je šálek kávy hned po probuzení základem dne. Ve skutečnosti je však tento návyk naprosto zbytečný – nejeden výzkum totiž ukázal, že konzumace tohoto oblíbeného nápoje nalačno vytváří závislost na kofeinu. Kromě toho tělo v první hodině po probuzení přirozeně produkuje kortizol, což by nemělo být nijak narušeno (bohužel však právě kofein tento proces narušuje). Raději tak s kávou chvíli počkejte a rozhodně ji nepijte ani večer před spaním.

Fotografie: Pexels

3) Rýži pouze na oběd

Rýže patří mezi nejoblíbenější přílohy – hodí se téměř ke každému jídlu a můžete ji ochutit na mnoho způsobů. Tato lahodná potravina však obsahuje složité sacharidy, které tělo tráví velmi dlouho. To je na jednu stranu dobře, protože vám může poskytnout energii na dlouhou dobu. Problém to však může být v případě, pokud jíte rýži večer, protože ji nemusíte být schopni strávit a snadněji tak přibývat na váze. Nejlépe proto uděláte, pokud ji zařadíte do svého jídelníčku v době oběda, kdy metabolismus funguje rychleji.

4) Sladkosti vždy po jídle

Pokud chcete žít zdravě, měli byste se sladkostem zpravidla vyhýbat. Pokud je to však nemožné a vy nedokážete odolat, rozhodně je nejezte na svačinu. Většina z nich totiž zvyšuje hladinu v krvi, která pak klesá a způsobuje únavu či přílišné napětí. Nejlépe proto uděláte, když si dopřejete něco sladkého na zub ihned po jídle (zejména obědě), díky čemuž se nebude hladina cukru v krvi tak prudce zvyšovat.

5) S masem velmi opatrně

Maso je sice velmi dobrým zdrojem živočišných bílkovin a vitamínů skupiny B, ale jeho konzumace může zatěžovat trávicí systém (zejména červené maso). Proto byste se mu měli vyhýbat zpravidla před spaním. Stejně tak si raději zakupte libové maso, které tělo dokáže zpracovat mnohem snadněji. Není také dobré jej konzumovat po ránu – nejlépe vám poslouží na oběd nebo večeři (alespoň 3 hodiny před spaním).

Fotografie: Pixabay

6) Ořechy raději po ránu nebo na svačinu

Většina lidí má tendenci jíst ořechy večer před spaním. Ačkoliv tyto lahodné plody obsahují spoustu zdravých mastných kyselin, mají také hodně kalorií. Proto to nemusíme být vždy dobrý nápad – můžete jich sníst malé množství, ale pokud to s nimi přeženete, ztížíte tak své usínání. Namísto toho si je raději dopřejte ke snídani nebo jako svačinku mezi jídly.