Vyvarujte se špatných návyků, které způsobují bolesti dolní části zad. Nejedná se o žádné složitosti

Fotografie: Depositphotos

Bolest zad patří mezi nejčastější civilizační choroby. Mnohdy jí však můžeme předcházet jednoduše tím, že změníme své každodenní návyky.

Bolest v oblasti beder nám dokáže pořádně znepříjemnit život. Mnohdy si ji však způsobujeme sami zcela nevědomky. A to například nevhodným oblečením či obutím. Pojďte se spolu s námi naučit této nepříjemnosti předcházet. Vyplatí se vám to.

Stres a únava jako spouštěč bolestí

Pokud v práci permanentně nestíháme nebo si jednoduše nedokážeme v noci pořádně odpočinout, dostává se naše tělo do stresu. Reaguje napnutím všech svalů (naše předky tak připravovalo na rychlý útěk z místa nebezpečí), což často v konečném důsledku vede k bolesti zad. Z celé šlamastiky nám pomůže dlouhý a vydatný spánek.

Fotografie: Pixabay

Příliš často býváte v předklonu

Jestliže dlouhou dobu stojíte například u kuchyňské linky během škrábání brambor, mytí nádobí apod., zaděláváte si na nepříjemné problémy. Nevědomky se totiž hrbíte a přetěžujete páteř. A jak tomu předejít? Podložte si jednu nohu nízkou stoličkou. Záda tak budou zaujímat přesně takovou polohu, jakou mají.

A do stejné kategorie patří i čtení v posteli. Záda nepřirozeně deformuje a způsobuje nám bolesti. Mnohem lépe tak uděláte, když si s oblíbenou knihou sednete do křesla. Vaše záda vám za to zaručeně poděkují.

Fotografie: Freepik

Naší páteři mohou škodit třeba i bublinky

Máte v oblibě nápoje sycené oxidem uhličitým? Pak si možná nevědomky zaděláváte na ledvinové kameny. Právě ty totiž mohou bolesti zad způsobovat také. Pokuste se jich proto maximálně vzdát a nahradit je obyčejnou vodou, čajem apod. Vyhnete se tak zároveň i překyselování organismu.

Za vše může leckdy i špatné oblečení

Ráda nosíte upnuté sukně s rozparky a vysoké podpatky? Pak neděláte dobře. Toto oblečení totiž minimalizuje pohyb našich boků a tím nadměrně přetěžuje páteř. Mnohem lépe pro svá záda uděláte, pokud se oblečete do sukně volnější a obujete boty s podpatkem, který nepřevyšuje výšku 4 cm. Prospějete tak i své nožní klenbě.

Příliš vysoký polštář jako spouštěč bolestí

Když se ukládáme ke spánku, měla by být naše krční páteř uložena maximálně rovně. Toho docílíme jen v poloze na zádech, kdykoliv jindy si musíme hlavu podepřít. Nemělo by to však být moc.

Fotografie: Freepik

Příliš vysoké polštáře nepřirozeně prohýbají krk a následně se zvýšená námaha přesune právě do bederní oblasti. Prevencí je umístění polštáře pod nohy nebo pod střed těla. Uvidíte, jak skvěle si odpočinete.

Zdroj: Healthline