Ženy i muži starší 40 let by se měli držet životních rad, které jsou klíčem k dlouhověkosti

Fotografie: iStock

Někteří lidé si vůbec neuvědomují, že když začnou stárnout, zpomaluje se i jejich metabolismus. Jakmile vám bude nad 40 let, pokuste se držet těchto rad.

Ženy nad 40 let si v mnoha případech stěžují, že jim nejde shodit přebytečná kila nebo že se jim váha nijak nehýbe. V určitých situacích za to však může právě jejich strava a nevhodná životospráva. Naštěstí existuje několik rad do života, jichž by se měla držet nejen každá žena, které již bylo 40 let, to stejné totiž platí i pro muže, říká lékařka Alina Petre.

Konzumujte více rostlinných a mléčných bílkovin

Jakmile se ocitnete ve věku nad 40 let, nebude vůbec vadit, pokud omezíte konzumaci masa. To je totiž pro tělo trochu obtížnější strávit, takže uděláte mnohem lépe, když si dopřejete tvaroh, sýry nebo houby. Jestliže si i přes to raději dáte maso, vybírejte libovější a bez tuku, jako je například kuřecí nebo králičí.

Pijte vodu ihned po probuzení

Některým lidem vadí, když si mají ihned po ránu dát vodu, jelikož jsou zvyklí na kávu. Pokud je to i váš příklad, zkuste se naučit pít vodu hned zrána. Nejlepší variantou totiž je vypít ihned po probuzení 1 nebo 2 sklenice čisté vody. Konzumaci kávy snižte na 1 šálek denně.

Odstraňte z jídelníčku rychlé sacharidy

Pokud byste se měli něčemu vyhnout úplně, je to jídlo typu rychlé občerstvení, pití sycených nápojů nebo pečivo z pekárny. Všechny tyto pochutiny miluje mnoho lidí, ale většina z nich si neuvědomuje, že z takových potravin a nápojů se pouze tloustne a tělo je po snězení/vypití přemění na tuky.

Fotografie: Pixabay

Zařaďte do jídelníčku hodně vlákniny

Tato rada nepatří pouze ženám nad 40 let, jelikož společnost obecně v dnešní době konzumuje velice malé množství vlákniny, a proto poté u lidí vznikají problémy se střevy nebo s trávením. Jestliže nejíte dostatek vlákniny v jakémkoliv věku, pokuste se to změnit tím, že do stravy zařadíte více potravin bohatých na vlákninu.

Pokuste se držet na uzdě cholesterol

Vysoký cholesterol sice nijak nebolí ani neomezuje, ale dokáže člověka i zabít. Pokuste se proto držet hladinu svého cholesterolu na uzdě. Nejlépe vám to půjde tak, že budete chodit k lékaři na pravidelné kontroly a pokud bude váš cholesterol vyšší, budete držet nějakou dobu dietu. Určitě do svého jídelníčku zařaďte například sezamová semínka, která umí s vysokým cholesterolem krásně zatočit.

Pijte s mírou

Hlavně ženy milují víno, ale pokud ho mají neustále po ruce, je to špatně. Víno je sice skvělá volba na večery s kamarádkami nebo na jiné akce, ale vašemu zdraví příliš neprospívá. Snižte pití alkoholu na minimum a pokud je to možné, dopřejte si pouze 1 skleničku o svátcích nebo při výjimečných událostech.

Fotografie: Pixabay

Jezte pravidelně

I když už je známo mnoho diet, velká část populace si stále neuvědomuje, jak jíst správně. Hodně lidí tedy začne jíst mnohem méně než doposud, přidají určitý fyzický pohyb, ale jejich váha se ani nehne. V tomto případě je na vině podvýživa, protože je v každém případě nutné jíst pravidelně a správně. Zaměřte se proto na to, abyste jedli alespoň každé 2 až 3 hodiny, a uvidíte, že váha se poté bude pohybovat směrem dolů.

Dopřejte si tučné mořské ryby

Hodně lidí ve společnosti ryby nemusí a nechtějí je jíst. Je to však velká škoda, protože ryby obsahují hodně prospěšných látek pro lidské zdraví, a navíc jsou lehké, takže vám po nich nebude těžko. Pokud si je po čtyřicítce budete dopřávat pravidelně, můžete si všimnou pozitivních změn na zdraví, vlasech i pokožce.

Zdroj: Healthline