Co se stane s tělem při konzumaci dvou vajec denně. Vliv na zdraví je větší, než si většina lidí připouští

Fotografie: Freepik

Nedávné výzkumy potvrdily, že dvě až tři vejce denně mohou významně přispět k lepšímu zdravotnímu stavu. Dokonce jsou doporučované i při redukční dietě, což je vlastně pozitivní, protože skvěle chutnají. Odhalte, jaké další příznivé účinky vajíčka mají.

Několik důvodů, proč byste měli vejce pravidelně konzumovat

Zde je výčet pozitivních přínosů, které má konzumace vajec:

  • Zlepší se vám vstřebávání vitamínu D. Ten je důležitý pro silné kosti i zuby. Uvařte si tedy vejce natvrdo třeba k snídani.
Fotografie: Freepik
  • Váš mozek bude v neustále dobré kondici. Vejce totiž dodají tělu cholin, který je pro neurony potřebný. Paměť tak budete mít dle vědců jako slon.
  • Zpomalí se proces stárnutí. Odborníci také přišli s tím, že pravidelná konzumace vajec významně přispěje k dlouhodobému udržení mladistvého vzhledu. To ocení hlavně dámy.
  • Podpoří se plodnost ženy. Vejce obsahují vitamíny ze skupiny B, které působí i na pohlavní hormony.
Fotografie: Freepik
  • Ochrání dobrý zrak. Vajíčka mají v sobě i pro oči blahodárný lutein. Vidět tak budete při jejich pravidelné konzumaci jako ostříž.
  • Játra, pokožka i vlasy budou v kondici. Komplex vitamínů B obsažený ve vejcích prospívá i dobré kondici jater, hladší a pevnější pokožce a bujné hřívě.

  • Snížení rizika vzniku rakoviny. Vědci tvrdí, že pokud budete jíst vajíčka, snížíte riziko vzniku onkologického onemocnění až o 15 %.
  • Ochrana před srdečními chorobami. Konzumace vajec je prospěšná v tom ohledu, že snižuje hladinu „zlého“ cholesterolu v krvi.
Fotografie: Freepik

Další blahodárné účinky vajec

Bojujete se zhoršeným imunitním systémem? Pak si dejte pravidelně k snídani vajíčko. Díky obsahu selenu bude vaše imunita posílena. Také udržíte v kondici svou štítnou žlázu. Míváte poslední dobou zhoršenou náladu? I s tím vám vejce pomohou! Díky esenciálním aminokyselinám podpoří produkci serotoninu a vy se hned budete cítit lépe.

Zdroj: Healthline