Tento dojemný příběh je odrazem lidské dobroty, solidarity a hlavně porozumění, kterého by mělo být ve společnosti rozhodně více. Ne každý je totiž ochotný zcela nezištně a od srdce pomoci člověku v nouzi. Možná za to může hektická moderní doba, nebo odlišné smýšlení společnosti. Jedno je ale jisté, dobrých skutků zkrátka není nikdy dost. Kdy naposledy jste udělali nějaký vy osobně? Je to dlouho? Pak je na čase to napravit.
Zoufalá zákaznice
Hlavní aktérkou tohoto příběhu je postraší dáma, která jako obvykle zavítala do svého oblíbeného řeznictví a rozhodla se koupit kuřecí křidélka. Když se jí prodavač zeptal, pro koho bude maso vařit, odvětila, že křidélka má ve velké oblibě její drahý manžel, který je bohužel hodně nemocný, a tak jej chce překvapit a uvaří mu jeho oblíbený pokrm pro lepší den a náladu.
Prodavač se vesele pousmál a pomyslel si nejspíš, že je to od té dámy pěkné, že chce obveselit svého muže. Když ale došlo na placení, žena zkoprněla. Uvědomila si totiž, že má u sebe málo peněz, a tak se vzápětí rozplakala. To však uslyšel opodál stojící majitel obchodu a k dámě přistoupil.
Dobrý skutek od srdečného majitele řeznictví
Majitel řeznictví se nejprve optal prodavače, co se stalo. Mladý hoch muži vypověděl vše o vzniklé situaci. To, co se stalo poté, dámu velmi mile překvapilo. Majitel obchodu vzal sáček s kuřecímu křídly, přidal k němu ještě pár dalších kusů, také několik kuřecích prsou, pečlivě jej zavázal a předal ho ženě do rukou. Ta maso sotva unesla.
Muž si od dámy vzal pouhý zlomek ze skutečné ceny masa, a tak jí ještě k tomu všemu nějaké peníze zbyly. S úsměvem a přáním krásného dne se pak s postarší dámou rozloučil. Žena nemohla věřit vlastním očím. Právě byla svědkem skvělé události, která se ji navždy zapíše v paměti. Znovu uvěřila v lidskou laskavost a solidaritu. Ne každý však takový je.
Fotografie: Freepik