S touto fintou usne do 2 minut i ten největší nespavec. Vojáci ji využívají více než 100 let

Fotografie: Depositphotos

Spousta lidí má problémy, které pravděpodobně pramení z nedostatku spánku. Díky této jednoduché metodě budete usínat během několika málo minut poté, co si lehnete do postele.

Spánek je velmi důležitým faktorem pro zdravý lidský život. Hodně lidí však má spánku nedostatek, jelikož nedokážou večer z nějakého důvodu usnout. Ráno jsou tito lidé pak unavení a zameškaný spánek jim chybí. Nejvíce pak dlouhodobou absencí kvalitního spánku trpí centrální nervová soustava.  Pomocí jednoduchého triku se naučíte postup, díky kterému usnete během pár minut.

Nejdříve uvolněte obličej

Základem kvalitního a rychlého usnutí je uvolnění. Díky tomuto triku se naučíte postupnému uvolnění všech svalů, jenž je potřeba uvolnit. Prvním krokem je uvolnění obličeje. Pohodlně si proto lehněte do vaší postele a povolte naprosto všechny svaly, které na obličeji máte. Následně stejné uvolnění aplikujte také na ramena a paže. Nejdříve povolte jednu stranu a až poté druhou.

Pokračujte na hrudník

Poté aplikujte stejný postup na oblast hrudníku, zad a břicha. Soustřeďte se přitom na váš dech a snažte se dýchat klidně a zhluboka. Jakmile se vám nějaká část postupu nepovede, tak jí aplikujte znovu, dokud se vám nepodaří se kompletně uvolnit. Poslední částí těla jsou poté nohy, které nechte úplně volně tak, aby bylo celé tělo naprosto v klidu.

Nejtěžší je mysl

Nejnáročnější částí, jenž musíte úplně uvolnit, je vaše mysl. Některým lidem se totiž nedaří dostat se do stavu, kdy nepřemýšlí nad tím, co se jim stalo nebo se má stát. Pokud vám to nejde, zkuste si představit, že ležíte v houpací síti někde na hezkém místě. Druhou možností je poté představa, že jste na malé loďce na krásném jezeře, kde je naprostý klid.

spánek postel probuzení

Technika 4-7-8 vás uspí během několika sekund: Tady je návod

Kniha
Fotografie: Pixabay

Postup využívají vojáci

Tento postup se těší výborné úspěšnosti. Pokud si jej osvojíte, budete časem usínat do 2 minut. Stejnou věc praktikují také například vojáci, kteří díky tomu dokáží usnout i v sedě a mají kvalitní spánek i ve velmi obtížných podmínkách. Důležité je soustředit se na to, aby bylo uvolněné jak vaše tělo, tak zároveň i vaše mysl, která může být někdy velikou překážkou.

Zdroj: Pokukaj

František je redaktorem s bohatými zkušenostmi v oblasti psaní článků pro online magazíny. Po absolvování všeobecného ... [Více o autorovi]