Kiwi nejen skvěle chutná, ale je také efektivním pomocníkem při hubnutí

Kiwi je ovoce, jehož původ lze hledat až v daleké Číně. Jeho slupka je tmavě hnědá s jemnými chloupky. Je skvělým zdrojem vitamínu C, E, draslíku, hořčíku a je nízkokalorické. Také je kiwi výborným antioxidantem. Jeho účinky na lidské zdraví jsou nezměrné.

Jaké účinky má kiwi?

Bezesporu se dá říct, že kiwi je velice blahodárným ovocem. Má tyto vlastnosti:

  • Podporuje vylučování hormonu štěstí, proto budete mít po jeho konzumaci lepší náladu.
  • Zrychlí váš metabolismus a látkovou výměnu, proto se vám s ním bude lépe hubnout.
  • Posílí vaši imunitu, což je dobrá zpráva hlavně v období zvýšeného výskytu chřipek.
  • Podpoří zdraví vašeho kardiovaskulárního systému, má pozitivní účinky na cévy v těle.

Mimo jiné se kiwi doporučuje konzumovat i v případě, že máte potíže s krvácením dásní, nebo paradontózou.

Než započnete dietní plán s kiwi

Než začleníte do jídelníčku kiwi a začnete hubnout, mějte především na paměti, že je podstatný také zvýšený příjem tekutin, nejlépe pijte čistou vodu, vyhýbejte sladkým nápojům a jídlům mastným a tučným. Také je vhodné vyčlenit z konzumace průmyslově zpracované potraviny, sladké tyčinky, sušenky, bílé pečivo.

Den první a druhý

První den si k snídani dejte kousek kozího sýra s nakrájeným kiwi, k svačině pak další kus kiwi, k obědu steak z lososa, dva plátky celozrnného chleba a 2 kusy pokrájeného kiwi. K večeři si připravte smoothie z černého rybízu a kiwi. Druhý den snězte k snídani zelený špenát a kiwi, na svačinu si nakrájejte jeden kus kiwi, k obědu si připravte kiwi salát se zeleninou (cibule, mrkev) a zakápněte vinným octem a balsamikem. K večeři si pak pochutnejte na ovocném salátu z kiwi, ananasu a manga.

Den třetí a čtvrtý

Třetí den si připravte k snídani ovocný salát, v kterém bude pomeranč, kiwi, jablko a řecký jogurt. K svačině snězte opět jedno kiwi. Na oběd si ogrilujte kousek krůtího masa a přidejte zeleninový salát s kiwi jako přílohu. K večeři si pak dejte jedno kiwi pouze. Čtvrtý den si pochutnejte ráno na jednom vařeném vejci, přidejte pak ještě dvě kiwi. Na svačinu si připravte salátek z pokrájeného kiwi. Na oběd si ogrilujte kuřecí křídla s pokrájeným kiwi. Večeře je opět jen kiwi.

Den pátý a šestý

Pátý den si dejte k snídani: dvě vařená vejce, kiwi, kousek celozrnného chleba. K svačině si pokrájejte jedno kiwi. K obědu: miska brokolicové polévky a kiwi, k večeři si pak připravte jinou zeleninovou polévku dle libosti a tři kusy kiwi. Šestý den pojezte k snídani ovocný salát s pomerančem, kiwi, jablky a řeckým jogurtem. K svačině si připravte opět kiwi pokrájené na malé kousky. Oběd: dva plátky celozrnného chleba, vařené vejce a čerstvé kiwi. K večeři: ovocný salát s jahodami, kiwi, mangem a řeckým jogurtem. Pokud budete tento jídelníček dodržovat alespoň pár dní, docílíte redukce hmotnosti.

Fotografie: Nutritionofsports