Konzumace těchto potravin před spaním není vhodná. Pokud si chcete odpočinout, vyhněte se jim

Fotografie: Freepik

Je možné dopřát si jídlo před spaním, nebo je lepší se tomu úplně vyhnout? To je otázka, na které se odborníci zcela neshodnou.

Na jedné straně může spaní s lačným žaludkem aktivovat produkci kortizolu, stresového hormonu. Na druhou stranu může konzumace určitých jídel nebo nápojů narušit spánek. Jak najít rovnováhu? Těmto potravinám a nápojům je třeba se vyhýbat alespoň hodinu před spaním.

Kořeněná jídla

Pokud jste velkým fanouškem kořeněného jídla, je lepší si ho nechat na oběd nebo na časnou večeři. Kari nebo chilli koření může způsobit kyselý reflux i uprostřed noci, což logicky naruší pokojný odpočinek. Kořeněná jídla také obsahují vysoké hladiny kapsaicinu, chemické látky, která zvyšuje tělesnou teplotu, což může způsobit komplikace při usínání a spaní.

Fotografie: Freepik

Alkohol

Alkohol významně ovlivňuje kvalitu spánku, což potvrzují četné studie. Nejen, že zabraňuje rychlému usínání, ale také může ztěžovat klidný odpočinek a snadné buzení ráno. Alkohol může také vést k nočním můrám, které si jistě nikdo z nás nepřeje.

Smažená a tučná jídla

Smažené a mastné potraviny také způsobují kyselý reflux. Pro pozdní svačinu jsou vhodné zdravé tučné pokrmy, jako jsou ořechy, semena nebo avokádo. Smažené potraviny ale rozhodně nejsou něčím, co byste si měli před spaním dopřávat. Velmi zatížíte trávení, které si přes noc neodpočine, a tím pádem si neoddechnete ani vy.

Fotografie: Freepik

Kyselé jídlo

Před spaním se rozhodně vyvarujte kyselých jídel. Nejedná se však jen o nakládané okurky. Kyselé jsou třeba i některé mléčné výrobky, masné výrobky nebo pečivo.

Sycené a kofeinové nápoje

Káva není jediným nápojem, který obsahuje kofein. Všem takovým nápojům je nutné se před spaním rozhodně vyhnout. Kofeinové nápoje, ale také různé čaje vám mohou zabránit ve spánku. I když si myslíte, že kofein na vás nefunguje, měli byste svůj denní příjem omezit v zájmu skutečně kvalitního odpočinku.

Fotografie: Freepik

Co jíst místo toho?

Pokud máte před spaním hlad, rozhodně je lepší si před spaním něco malého dopřát a nechodit spát o hladu. Zkuste si dopřát třeba potraviny obsahující hořčík, jako jsou banány, cizrna, ořechy a semínka. Ujistěte se, že si dopřejete jen pár lehkých soust, které nezatíží vaše trávení a jen utiší hlad.

Na večerní jídlo není třeba pohlížet jako na viníka tloustnutí a nekvalitního spánku. To však jen za předpokladu, že víte co a kdy jíst. Tolerance jednotlivých potravin a ideální doba jejich konzumace je samozřejmě individuální, a ne všechno vyhovuje všem. Vyplatí se tedy sledovat, co vám dělá před spaním dobře a čím můžete kvalitní spánek podpořit. Vyhněte se konzumaci příliš sladkých, slaných, tučných, ostrých a dráždivých potravin, alkoholu nebo kofeinu. Takto zlepšíte regeneraci a kvalitní relax pro vaše tělo i mysl.

Zdroj: EatThis