Potraviny, které vás vysekají i z toho nejhoršího nachlazení a chřipky. Na podzim přijdou rozhodně vhod

Fotografie: Depositphotos

Přichází období podzimu, kdy se častěji potýkáme s nachlazením a naše imunita prochází velkou zkouškou. Pomozme jí výběrem správných potravin, radí lékařka Natalie Butler.

Pro posílení obranyschopnosti je velmi důležitá i sestava našeho jídelníčku. Existují potraviny, které nám pomohou nastartovat nebo udržet naši imunitu, a léčivé potraviny, které si dokážou poradit s nachlazením a útočícími viry. Pokud se věnujete tomu, co jíte, a dopřáváte si pestrou stravu obsahující minerály a vitamíny, vaše imunita vás podrží v situacích, kdy ji budete potřebovat nejvíce.

Dostatek selenu v houbách

Houby jsou snadno dostupnou potravinou, zdrojem selenu a vitamínu B2. Při nedostatku selenu se může stát, že se setkáte s horším průběhem chřipky. Vitamín B2 posiluje obranyschopnost imunitního systému, pozitivně ovlivňuje stav sliznice a je nezbytným vitamínem pro tvorbu protilátek.

Fotografie: Pixabay

Super potravina Acai

Zázračné ovoce, které se řadí mezi superpotraviny. Plody tmavé barvy připomínají borůvky a jsou jedním z nejsilnějších antioxidantů na světě. Acai podporuje zdravý spánek, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, posiluje kosti a pomáhá redukovat hmotnost. Dokáže snížit únavu a dodává energii.

Pšeničné klíčky nejen pro duševní zdraví

Tyto klíčky jsou nejen zdrojem živin, vitamínů a minerálů, ale perfektně dokážou povzbudit vaši imunitu. Obsahují vysokou koncentraci vitamínu B, který má za úkol udržet vaše dobré psychické zdraví a podpořit zdravou funkci mozku a nervové soustavy. Pšeničné klíčky bojují proti stárnutí a jsou účinné proti volným radikálům.

Špenátem proti virům

Tato potravina obsahuje velké množství antioxidantů, je tudíž výbornou volbou pro posílení vaší imunity. Má nadprůměrné množství vitamínu A, směs vitamínů B a významný podíl kyseliny listové a biotinu. Špenát dodá vašemu tělu vitamín C a mnoho minerálních látek. Chlorofyl obsažený ve špenátu může výrazně snížit riziko rakoviny.

Fotografie: Unsplash

Brokolice zvýší imunitu

Bioaktivní látky obsažené v brokolici mají ochranný účinek a podporují imunitní systém. Brokolice je zdrojem hořčíku, který je nezbytný pro správnou činnost svalů a srdce. Obsahuje významný podíl vitamínu C, a proto je vhodné zařadit ji do jídelníčku především v období vyššího výskytu respiračních onemocnění.

Fotografie: Pexels

Česnek na dýchací cesty

Je velmi dobře dostupnou superpotravinou. Pročistí vám dýchací cesty, podporuje odkašlávání, ničí parazity ve střevech a stimuluje krevní oběh. Pokud jste se rozhodli použít česnek jako lék, užívejte ho v syrovém stavu ve větším množství. Proti zápachu vám pomůže žvýkání zrnka kávy.

Fotografie: Pexels

Zázračná šťáva z granátového jablka

Granátové jablko je po tisíciletí považováno za symbol vitality, krásy a mládí. Má silné antioxidační účinky, které bojují proti volným radikálům v těle. V plodech se nachází obrovské množství vitamínů a minerálů, zejména železa, které je velmi potřebné v případě anémie. Prospívá cévám, čistí krev a dokáže snížit cholesterol a krevní tlak.

Zdroj: Healthline