Spánek hned po jídle není zdravý. Může způsobit celou řadu zdravotních problémů, obzvláště jeden konkrétní

Fotografie: Freepik

Mnozí lidé se domnívají, že spánek těsně po jídle tělu vlastně vůbec neškodí. Pravdou ale je, že najíst byste se měli ideálně tři hodiny před tím, než ulehnete večer do postele.

Po uplynutí této doby je totiž potrava již zcela strávena. Pokud i přesto půjdete spát s plným břichem, můžete se potýkat s celou řadou komplikací a nepříjemností. Nyní vám osvětlíme s jakými.

Pálení žáhy a nekvalitní spánek

Během trávení pokrmů žaludek uvolňuje kyseliny, které napomáhají k rozkládání potravin. Když jste v poloze vsedě, nebo vestoje, tyto látky zůstávají v dolní části trávicím traktu. Avšak když si lehnete do postele, může snadno docházet ke kumulaci kyseliny v jícnu a trávicí trubici. Tak pocítíte ve výsledku nepříjemné pálení žáhy.

Fotografie: Freepik

Najezení se těsně před spánkem také negativně ovlivní jeho kvalitu. Zatímco by měl být metabolismus v poklidu, je nucen pracovat, protože rozkládá potravu. To vše naruší klidný a pokojný spánek. Ráno se tak můžete cítit nevyspalí a unavení.

Hrozivé noční můry a časté docházení na toaletu během noci

Zrychlený metabolismus během noci se může promítnout i v tom, jaké sny se vám zdají. Pravděpodobně vás potkají děsivé noční můry. Proto pokud chcete spát klidně, nejezte před ulehnutím do postele. Jídlo zkonzumované těsně před spaním může způsobovat i časté noční močení, které vás bude zkrátka budit, proto se příliš dobře nevyspíte.

Fotografie: Freepik

Před spánkem tedy vynechte především nápoje s obsahem kofeinu, ten se nachází zejména v čaji a kávě. Dokonce je obsažen i v některých čokoládových dezertech.

Přibývání na váze

Dalším velice nepříjemným negativem, které je spojené s konzumací potravy před spánkem, je narůstající hmotnost. Během spánku totiž organismus není schopen naplno pálit kalorie. Metabolismus je tedy pomalý a dochází k přibývání na váze.

Jaká jídla byste měli na večeři preferovat a kterým se raději vyhnout?

I přesto, že budete jíst nejpozději tři hodiny před ulehnutím do postele, je vhodné se zaměřit na lehké pokrmy. K večeři je tedy vhodné jíst hlavně zeleninová jídla, libová masa, případně i lehké ryby.

Fotografie: Pixabay

Nejideálnější doba večeře je kolem šesté až sedmé hodiny večerní. Před spaním se vyhněte těmto potravinám: těstoviny, celer, čokoláda, česnek, fazole, čočka, zmrzlina, sladkosti, vajíčka, hovězí maso. Také se nedoporučuje pít kávu, alkoholické nápoje, či přemíru vody.

Rituály pro lepší spánek

Abyste spali spokojeně a ráno se cítili osvěžení, můžete se inspirovat následujícími rituály. Před spaním si poslechněte příjemnou meditační hudbu, která zklidní vaši mysl. Pokuste se oprostit od všech myšlenek, zhluboka dýchejte a uvolněte se. Ložnici před ulehnutím dobře vyvětrejte. Můžete spát i s otevřeným oknem. Dvě až tři hodiny před spánkem si dopřejte šálek meduňkového čaje, který příjemně zklidní.

Úvodní Fotografie: Freepik