Zadržování vody v organismu neprospívá zdraví, příčinám lze předcházet

Bez vody se lidské tělo neobejde. Když ale dochází k nadměrnému zadržování vody, je to velký problém. Můžeme se cítit nafoukle a napuchle, nehledě na to, že mohou být narušeny různé běžné procesy v našem organismu. Nadměrné množství vody v těle ale nezaznamená, že bychom měli snížit pitný režim. Je třeba najít příčinu a tu vyřešit.

Nezdravé stravování

Na zadržování vody v našem těle může mít vlit také nezdravé stravování. To je spojeno hlavně s nadměrnou konzumací soli, která je v konzervovaných jídlech, polotovarech, nebo v jídlech z fast foodů. Je to právě sůl, která způsobuje to, že naše tělo vodu zadržuje více, než je nutné. Snižte její příjem a konzumujte potraviny, jako je zázvor, česnek, oregano, nebo i pórek. K dochucení použijte pepř, citronovou šťávu, nebo třeba hořčici.

Špatný životní styl

I ten má vliv na zadržování vody. Tím největším problémem je zcela určitě nedostatek pohybu. Může to být sedavé zaměstnání, neustálé cestování autem a lenošení na gauči. A to každý den. Pomoc je v tomto případě snadná. Začněte se více hýbat. Klidně stačí procházka na 20 – 30 minut denně. I to má pozitivní vliv.

Léky

Na zadržování vody v těle mají negativní vliv také některé léky. Často ty na psychiku, nebo na nižší krevní tlak. Zkuste se s lékařem poradit o jiných možnostech léčby, jako je výměna léků za jiné, nebo snížení celkové dávky.

Hormony

I hormonální změny mohou mít negativní vliv na zadržování vody. Problémovým obdobím, především u žen, je třeba menstruační cyklus, nebo doba takzvaného přechodu. Optimální pomocí je zjistit hladinu hormonů a snažit se ji optimalizovat.

Problémy se srdcem

Na zadržování vody v tělo mohu často i srdeční problémy. Je proto na místě si srdíčko nechat vyšetřit a zjistit, zda je nebo není v pořádku. Známky toho, že něco není v pořádku, mohou být zvýšená dušnost, slabost, chronická únava a další věci.