Efektivní vaječná dieta, díky které se výsledky dostaví již po dvou týdnech

Štíhlá postava je dnes jedním ze znaků mládí, zdraví i krásy, není se proto čemu divit, že touha po ní nás  vrhá do náručí nejrůznějších diet. Určitě jste jich sami za život už několik, s menším či větším úspěchem, vyzkoušeli. Pokud ale stále nejste spokojeni, vyzkoušejte naši vaječnou dietu. Je rychlá, jednoduchá, účinná a její výsledky jsou trvalé. Jak vyplývá z názvu, její důležitou součástí jsou vejce, které našemu tělu dodají potřebné živiny a zároveň urychlí ztrátu přebytečných kilogramů.

Tak jako v případě každé diety je samozřejmě vhodné dietu doplnit pravidelnou fyzickou aktivitou, například procházkami, jízdou na kole či plaváním, a také pravidelným pitným režimem, doporučuje se vypít každý den alespoň dva litry vody.

Jak vaječná dieta funguje?

Vaječná dieta se drží po dobu dvou týdnů a je založena na konzumaci několika vařených vajec denně. Vejce jsou totiž mnohem zdravější, než se dlouhá léta myslelo, obsahují velké množství bílkovin, vitamínů, minerálů i zdravých tuků a zároveň nás na poměrně dlouho dobu zasytí.

Většina současných diet je tak zvaně proteinových, tato vaječná dieta vlastně také, neboť nejrůznější studie prokázaly, že v ideálním případě by měly být bílkoviny součástí každého jídla, neboť strava bohatá na proteiny urychluje spalování kalorií, a to o více než třetinu. Dalším pozitivem zvýšené konzumace bílkovin je to, že pomáhají udržet svalovou hmotu, neboť se díky nim hubnou pouze tukové zásoby.

Fotografie: Freepik

První týden

Pondělí začněte snídaní ze dvou vařených vajec a pomerančem, k obědu si dejte dva vařené či pečené sladké brambory a dvě jablka. Chutnou večeři si připravíte z kuřecího masa a zeleninového salátu.

Úterý začněte stejnou snídaní jako předchozí den, k obědu si připravte zeleninový salát s kuřecím masem, večeře bude obsahovat zeleninový salát, dvě vařená vejce a pomeranč. Snídaně bude po zbytek týdne stále stejná, tedy dvě vařená vejce a pomeranč.

Ke středečnímu obědu si připravte vařený nebo pečený sladký brambor s plátkem nízkotučného sýra a rajčetem, k večeři si dejte zeleninový salát s kuřecím masem. Stejná večeře bude i ve čtvrtek, přičemž čtvrteční oběd bude představovat pouze ovoce dle vašeho výběru.

Fotografie: Pixabay

K pátečnímu obědu si dopřejte dušenou zeleninu se dvěma vařenými vejci, k večeři si připravte grilovanou rybu. V sobotu na vás opět čeká oběd pouze v podobě ovoce, večeře bude tvořena kuřecím masem s dušenou zeleninou. Týden poté zakončíte nedělním kuřecím masem s dušenou zeleninou a rajčatovým salátem k obědu a dušenou zeleninou k večeři.

Druhý týden

Druhý týden diety budou všechny snídaně opět v podobě dvou vařených vajec a pomeranče. Při pondělním obědě na vás bude čekat kuřecí maso v páře či na grilu se zeleninovým salátem, k večeři si pochutnáte opět na zeleninovém salátu, tentokrát se dvěma vejci.

Úterní oběd bude představovat dušená zelenina se dvěma vejci, večeře bude v podobě grilované ryby se salátem. Zeleninový salát, tentokráte s kuřecím masem, bude tvořit váš středeční oběd, k večeři si dopřejete dvě vařená vejce rovněž se zeleninovým salátem.

Fotografie: Freepik

Ve čtvrtek se k obědu budete moci těšit na dušenou zeleninu se dvěma vejci a plátkem nízkotučného sýra, k večeři poté na kuřecí maso se salátem. Páteční oběd bude v podobě zeleninového salátu se sardinkami, chutnou večeři bude představovat zeleninový salát se dvěma vejci. K sobotnímu obědu si dáte zeleninový salát s kuřecím masem a den zakončíte večeří v podobě ovoce. Poslední den diety bude vaším obědem i večeří kuře s dušenou zeleninou.

Úvodní Fotografie: Freepik