Naučte se techniku, která vyřeší problémy s usínáním a nespavostí

Zná to každý čtvrtý člověk. Netrpělivě se ohlížíte po neonových ručičkách budíku a zjišťujete, že už pár hodin se marně hledáme způsob jak usnout. Koukáte do stropu, počítáte ovečky, snažíte se nemyslet na veškerý stres svého života, ale stále to nefunguje. Kromě toho se pak přidá do hry ještě stres z toho, že za pár hodin vstáváte do práce a začínáte být rozčilení sami ze sebe.

Tím pak svou mysl udržujete stále více vzhůru a sebedestruktivní cyklus je v plném proudu. Pokud máte potíže uklidnit svou mysl tak, abyste mohli usnout, pak vězte, že ještě nejste ztraceni. Existují totiž vědecké triky, jimiž si můžete pomoci „přepnout spínač“ a bezpečně se uložit ke spánku. A funguje to dokonce i za několik vteřin.

Jak usnout do deseti sekund

Zdá se to být jako kouzlo nebo zázrak, protože usnout do deseti sekund pro vás vůbec není snadné. Nicméně díky tomuto triku se s trochou praxe dokážete opravdu uvést do stavu spánku během pouhých deseti sekund.

Poznámka: Dokončení uvedené metody trvá celkem 120 sekund, nicméně ve skutečnosti jen posledních 10 sekund je zapotřebí k usnutí. Tréninkem této metody pak dokážete využít pouze oněch posledních sekund a usnete doslova na povel.

Metoda usínání námořnictva Spojených států amerických

Populární vojenskou metodu poprvé uvedla Sharon Ackerman ve své knize s názvem „Odpočinek a vítězství: Výkon šampionů“. Ackermanová vytvořila rutinu pro námořnictvo Spojených států amerických, aby vojákům, zejména pak pilotům, pomohla usnout do dvou minut nebo méně. Pilotům trvalo asi 6 týdnů tréninku, než se s metodou sžili, nicméně poté dokonce i po vypití kávy či za zvuků střelby v pozadí dokázali na povel usnout.

Funguje to i na usnutí v sedě.

  1. Zaujměte polohu, ve které se chystáte spát a uvolněte celou svou tvář – veškeré obličejové svaly i ústa.
  2. Přeneste pozornost na ramena a uvolněte napětí v nich. Nechte ruce volně spadnout podél těla.
  3. Zhluboka se nadechněte a vydechněte. Tím uvolněte svaly na hrudním koši.
  4. Uvolněte i nohy. Nejprve stehna, pak kolena a nakonec holeně a chodidla.
  5. Zvolna dýchejte a pociťujte uvolnění v celém těle. Vnímejte tíži, kterou působí gravitace na všechny vaše tkáně a kosti.
  6. Představte si něco příjemného. Les, moře, šumění potoka či cokoliv jiného, co vám navozuje pocit klidu a harmonie.
  7. Pokud se nedaří, zkuste si opakovat slovo „nemyslet“ stále dokola po dobu 10 sekund.
  8. Během těchto 10 sekund byste měli usnout.

Pokud máte s usnutím stále potíže, je třeba zapracovat na základních krocích této vojenské metody, tedy na dýchání a uvolnění svalů. To je vědecky prokázaná nejrychlejší metoda pro snadné usnutí. Účinnost této metody mohou ale narušit některé další vnější či vnitřní podmínky, jako jsou psychické poruchy typu ADHD nebo úzkosti.

Fotografie: Pixabay, Freepik