Povislá prsa trápí celou řadu žen. Tento nepříjemný problém pomohou vyřešit vhodně zvolené cviky

Fotografie: Freepik

S věkem nebo špatným životním stylem mají prsa tendenci klesat a být stále méně pevná. Zná to asi každá žena. Největší změny přitom přichází s mateřstvím a následným kojením. Pokožka i tuková výplň prsou ztrácí elasticitu a začínají podléhat gravitaci. Řada žen se domnívá, že tento stav je neměnný a je potřeba se s ním smířit. Není to však pravda – škody se dají alespoň částečně napravit. Jak na to vám poradíme v tomto článku.

Svalová stimulace je skvělá alternativa k používání různých léků nebo doplňků stravy, které většinou nefungují. Právě zpevněním svalové struktury můžete snadno dosáhnout lepšího tvaru prsou, a díky tomu se může proměnit i jejich velikost.

Bench press s činkami

Budete potřebovat jen lavičku nebo podložku, na kterou se můžete pohodlně natáhnout a k tomu dvě činky. Lehněte si na lavičku a do obou rukou si vezměte činky. Není třeba mít velké váhy, důležitější je četnost opakování. Natáhněte ruce s činkami nahoru a pomalu je spusťte zase dolů. Opakujte minimálně dvacetkrát.

Freepik Exercise Illustration

Kliky

Skvělým cvikem na prsní svaly jsou právě kliky. Musí se ale cvičit správně. Budete potřebovat fitness podložku a dlaně musí být šířeji než ramena. Vaše tělo by mělo představovat přímku od hlavy k nohám. Zkontrolujte si, že se nepropadáte v bedrech. Držte břicho pevně stažené a opakujte desetkrát.

Freepik Exercise Illustration

Bench s rozpažením

Ležte na rovném povrchu nebo na nastavitelné rovné lavici a nohy mějte pevně na zemi.  Do obou rukou si vezměte činky a zvedněte je nad ramena.

Držte se v této poloze a poté činky pomalu sklánějte dolů, ruce jdou přitom do rozpažení. Při provádění pohybu udržujte stejnou polohu s mírně ohnutými lokty. Tento pohyb se má opakovat alespoň desetkrát.

Freepik Exercise Illustration

Dlaně proti sobě

Jde o velmi jednoduchý cvik na prsa, který lze dělat prakticky kdykoliv a kdekoliv. Vystačíte si navíc jen s vlastním tělem, nepotřebujete žádné pomůcky. Spojíte dlaně ve výši hrudníku tak, aby lokty byly co nejvíce od sebe. V této pozici k době dlaně silně zatlačte a poté opatrně povolujte. Cvik opakujte dvacetkrát.

Už po několika týdnech cvičení jsou patrné první výsledky. Je velmi snadné cvičit i doma. Společně se sportem se zaměřte na výběr vhodné podprsenky, která vaše ňadra podpoří a bude je držet na místě zejména při fyzické aktivitě. V podprsence ale nespěte a nechte ňadra odpočinout.