Štíhlá postava pomocí jednoduchých cviků. Zjistěte, co funguje nejlépe

Každá žena se chce cítit krásná a přitažlivá. S tím není spojená jen péče o pleť, pokožku, nehty, nebo vlasy, ale i udržování optimální hmotnosti. Tedy štíhlá postava Pěkně tvarovaná postava ženě zvýší sebevědomí a mimo jiné udrží déle i její zdraví.

Bohužel po čtyřicátém roce života ženy se rapidně zpomalí metabolismus a pokud k tomu přidáme i sedavý styl života a nezdravé stravování, může dojít k výraznějšímu nárůstu hmotnosti. Jak tedy efektivně bojovat proti nadváze a udržet si štíhlou postavu i ve středních letech?

Sportovní aktivity vhodné pro ženy nad 40 let věku

Mezi ideální pohybové aktivity pro čtyřicátnice patří:

  • Běh: tato aerobní aktivita je prospěšná po všech stránkách. Protáhne a zpevní celé tělo. Také udrží co nejdéle pohyblivost kloubů. Běháním lze docílit i redukce hmotnosti. Při běhu ve venkovních prostorách své tělo i skvělým způsobem okysličíte. Při nepříznivém počasí lze zakoupit do domácnosti i běhací pás, díky kterému si budete moct dopřát běh i v klidu a teple domova. Pokud budete běhat alespoň čtvrt hodiny denně, můžete zpomalit i proces stárnutí.
  • Domácí cvičení: v případě, že máte ve svém bytě dostatek prostoru, můžete cvičit kdykoliv i doma. Jeden z velice efektivních cviků, který napomůže k zpevnění stehen a hýždí je tento: opřete se zády o zeď a jako by se posaďte, kolena se stehny by měla svírat pravý úhel. Vydržte v poloze asi půl minuty a po malé pauze několikrát opakujte. Díky tomuto cviku zlepšíte i celkovou rovnováhu.

Další tipy na domácí cviky

Tyto cviky můžete provádět kdykoliv ve svém bytě, nebo také na zahradě na karimatce, či v parku. A jaké to jsou? Cvik zvaný „Superman“ pomůže posílit celé tělo. Lehněte si na břicho a nad podložku pomalu zvedejte obě ruce a nohy současně. Chvíli v poloze vydržte a několikrát opakujte (8 až 10 x).

Při dalším cvičení se opět vraťte ke stěně, o kterou se opřete zády. Nohy by měly zůstat asi 30 centimetrů od stěny. Pak pokrčte ruce v loktech (stále jste opřené), abyste docílili pravého úhlu a opět zdvihejte (suňte) ruce po zdi nad hlavu. Takto opakujte cvik asi 12 x až 15 x.

K dalšímu cviku se přemístěte na podložku a přejděte do polohy podobné, jako když byste chtěla dělat kliky, jen s tím rozdílem, že o podložku se opřete lokty. Nohy se opírají o špičky. Tělo vyrovnejte a nehrbte se. V této poloze vydržte asi patnáct sekund, postupně čas prodlužujte. Cvičení tohoto typu napomůže k správnému držení těla a zpevnění svalů.

Použijte různé cvičební pomůcky

Na trhu se nabízí celá řada cvičebních pomůcek, které vám usnadní tvarování postavy a hubnutí. Jednou z nich je například Thera band, což je cvičící guma. Prospěšné jsou i činky s nižší hmotností, které posílí svaly na pažích. Pokud budete cvičit v posilovně, využít lze i lavici, nebo gymnastický míč. Možností je několik. Stačí si jen najít ten způsob cvičení, jaký vám osobně bude vyhovovat. A když si nebudete vědět rady, můžete požádat o vedení a rady zkušeného trenéra.