Fanouškové velmi populárního řetězce rychlého občerstvení budou tuhle zprávu milovat. Existuje totiž malý trik, jak se ujistit, že dostáváte vždy to nejčerstvější jídlo.
Pokud chcete tedy skutečně něco přímo z pánve, rozhodně to vyzkoušejte. V čem že to spočívá? Ano, samozřejmě buďte zdvořilí, ale také si mile vyžádejte účtenku. Doporučuje to Kamran Adan, který podle svého tvrzení pracoval prý pro londýnskou pobočku McDonalda. Říká také, že jde prakticky o záruku toho, že konkrétní hamburger nikde nestrávil celé věky. Důvodem je tzv. mystery shopping. Tedy zákazníci, kteří pak hodnotí servis i produkty.
Proč hraje účtenka takovou roli?
Účtenku tedy chtěje pro případnou náhradu. Podle postu na webu Quora se v takovém případě chtějí pracovníci ukázat v co nejlepším světle, takže vydávají ty nejlepší kousky. Každý tým se tak chce ujistit, že pracovník mystery shoppingu odejde zcela spokojen. A mystery shoopeři pak chtějí po účastnících vyplnit krátkou anketu ohledně jejich zkušenosti. Ti, kteří využijí například promo akci Food for Thoughts pak za vyplnění dotazníku dostanou kupony.
Nicméně svou odměnu nemohou obdržet, pokud nemají právě účtenku. Mluvčí McDonaldu k tomu pro MirrorOnline dodává: „Program mystery shoppingu už nepoužíváme, v roce 2016 jsme ho nahradili zpětnou vazbou od zákazníků, tedy Foor for Thoughts. Velmi se také zaměřujeme na kontrolu kvality a držíme se přísných standardů. Ujišťujeme se tak, že naše jídlo je té nejvyšší kvality, kterou si může spolehlivě užít každá náš zákazník.“
Co je vlastně mystery shopping?
Jde o kvalitativní metodu používanou při výzkumu trhu. Konkrétně měří kvalitu služeb poskytovaných v maloobchodu. Získávají se při ní informace o produktech a službách jak společnosti vlastní, tak i cizích. Postava mystery shoppera je výzkumník, tedy fiktivní nakupující vystupující ovšem jako zcela normální zákazník. Náplní jeho práce je tudíž nákup výrobku či služby, kladení otázek, registrace stížností nebo další úlohy dané touto rolí.
Na rozdíl například od dotazování nebo experimentu tato technika eliminuje únik informací. Zpětnou vazbu vyplňuje výzkumník do dotazníku, případně může pořizovat audio nebo video nahrávky. Metodu lze snadno použít prakticky v každém odvětví. Asi nejčastěji se s ní lze setkat například v kinech, hotelích, restauracích, ale i zdravotnických zařízeních. V oblasti hotelnictví jde o mystery guesta, tedy fiktivního hosta, který ověřuje „hvězdičky“.
Plnění předem určeného scénáře
Ačkoli může tato role znít velmi atraktivně a jedná se i o brigády, nejde o jakoukoli improvizaci nebo volné užívání si. Nakupující má předem pokyny, obvykle pro atypické transakce nebo reklamace. Cílem jeho snažení je tak co nejpřesněji otestovat znalosti a dovednosti personálu podle konkrétního scénáře. Ne všechny pak zahrnují jen nákup. Dalšími složkami jsou třeba rychlost dodání, vyřízení reklamace i další stránky prodeje.
Zdroj: Mirror
Napište komentář