Dotkněte se jazykem horního patra a 60 vteřin dýchejte. Efekt předčí ta nejdivočejší očekávání

Metod proti stresu najdete nepochybně velké množství. Existuje však jedna zcela jednoduchá, ke které nepotřebujete žádné pomůcky. Postačí vám vlastní pusa a jazyk.

Tento postup potvrzuje i americký lékař Dr. Andrew Weil. Sám vystudoval Harvard, tedy jednu z nejprestižnějších univerzit na světě. Denně a roky se zabývá přírodní medicínou, skrze kterou už mu důvěřovalo nepřeberné množství pacientů. Sám doporučuje velmi jednoduchý, rychlý a spolehlivý způsob relaxace, ke kterému není potřeba žádných externích pomůcek. V čem tato brilantní metoda spočívá a co všechno přináší?

Jak se snadno uvolnit i usnout

„Dotkněte se jazykem patra v ústech a minutu dýchejte,“ radí Weil jednoduše. Pravděpodobně jste už o nějakých technikách dýchání slyšeli. Ujišťujeme vás ovšem, že tato metoda je opravdu mimořádně účinná. Musíte k tomu udělat jediné – dotknout se jazykem patra těsně za předními zuby a dýchat následujícím způsobem:

  • Nadechněte se na 4 sekundy.
  • Vydržte dalších 7.
  • Hlasitě vydechněte po dobu 8 sekund.

Ze začátku se budete cítit divně

Nejdřív vám bude toto nastavení i délky dýchání nejspíš připadat podivné. Stačí ale chvíli vytrvat a zjistíte, že vám to jde samo. Pak už budete moci ocenit pozitivní přínosy. Nejen totiž, že se touto cestou zbavíte stresu. Krom toho ještě zapomenete na veškeré potíže s usínáním. Celý popsaný dechový proces stačí zopakovat asi 4krát. Kompletní cyklus pak provádějte minimálně dvakrát za den.

dýchací technika

„Po dvou až třech měsících pravidelného opakování tohoto dechového cvičení dochází v těle k významným fyziologickým změnám. Dochází totiž ke snížení tepové frekvence i krevního tlaku a zlepšíte také trávící procesy,“ vysvětluje doktor Weil celkové dopady. Jestli vás tedy trápí stres ze zaměstnání nebo nemůžete pravidelně usnout, je to pro vás výborné řešení. Stačí totiž pravidelně „cvičit“ a váš život se stane mnohem snesitelnějším.

Jak na lepší usínání v digitálním světě?

Jedním z největších problémů pro náš spánkový rytmus je modré světlo. To bohužel vyzařují veškeré monitory od počítačů po displeje tabletů a telefonů. Jestli se chcete tedy dočkat kvalitnějšího nočního odpočinku, zapomeňte na jakoukoli elektroniku v posteli. Minimálně hodinu před odchodem na lože už do ničeho nekoukejte. Ideálním večerním společníkem je obyčejná kniha.

Výrazně pomoci může také meditace či večerní procházka. Čerstvý vzduch uklidní vaše tělo a jasně stanovený večerní postup dá vašemu mozku na vědomí, že je čas se zklidnit. I když to nebude fungovat ihned, nevzdávejte to. Organismus potřebuje nějaký čas, aby se novému večernímu rytmu přizpůsobil.