Efektivní cviky, které uleví od nepříjemné bolesti zad. Předcházejte vážným zdravotním následkům

Fotografie: Depositphotos

Bolest zad je poměrně běžná bolest, která postihuje různé části páteře. Bohužel vlivem špatného životního stylu častého sezení u počítače a nevhodného držení těla bývá naše páteř deformována, a to s sebou přináší nepříjemné bolesti.

Tyto cviky vás mohou bolestí zbavit, dokud ještě není pozdě. Pokud je budete pravidelně vykonávat, můžete se vyhnout nepříjemným následkům problémů se zády, které by mohly znamenat významné omezení kvality vašeho života.

Fotografie: Freepik

Cvičení na židli

Lehněte si na židli na břicho a tváří směrem k zemi. Ruce si založte za hlavu a nohy natáhněte rovně dozadu. V případě potřeby si je můžete opřít o pohovku, abyste udrželi rovnováhu. Poté zvedejte horní část trupu a pomalu se vracejte do výchozí polohy. Opakujte desetkrát a odpočiňte si.

Protahování beder

Lehněte si na záda a ruce položte vedle těla. Nohy zvedněte nahoru a natáhněte je dozadu za hlavu. V kolenou je můžete pokrčit, pokud je to pro vás pohodlnější. V této pozici vydržte alespoň deset sekund a zhluboka dýchejte.

Fotografie: Freepik

Protažení ramen

Stůjte rovně a ruku vytáhněte směrem nahoru. Ruku poté ohněte v lokti a dotkněte se protilehlé lopatky. Můžete mírně naklonit hlavu dopředu. S každou rukou udělejte sérii deseti opakování.

Kolébka

Toto cvičení výborně uvolňuje páteř a poskytuje jí velmi příjemnou masáž. Je však důležité provádět ji na pěnové podložce. Položte se na záda, kolena si protáhněte na hrudník a pomalu a plynule se houpejte dopředu a dozadu tak, jak je vám to příjemné.

Fotografie: Freepik

Posílení svalů

Položte se na břicho na podlahu. Ruce natáhněte po stranách těla, dlaněmi dolů. Pomalu zvedněte hlavu a hrudník z podlahy a držte tuto pozici po dobu 3 sekund. Opakujte tento cvik třikrát a poté si krátce odpočiňte. Opakujte celkem desetkrát. Posílíte bederní svalstvo a svaly v okolí páteře, které zaručují přímé držení těla.

Zdroj: WebMD