Hubněte efektivně podle typu své postavy

Že se vám hubnutí nedaří? Možná je to tím, že zapomínáte na jednu důležitou věc o vašem těle. Každé lidské tělo je v podstatě anatomicky stejné, avšak jeho stavba se člověk od člověka liší. Jeden je příliš hubený, druhý zas korpulentní. A těch, co mají dokonale stavěnou postavu, je také dost. Obecně dělíme stavbu těla na tři typy: ektomorf, mesomorf a endomorf. Odborník na výživu Terri-Ann Nunns je dokonce přesvědčen o tom, že když svou tělesnou konstituci opravdu poznáte a pochopíte, můžete efektivnějším způsobem zhubnout.

Ektomorf má málo tělesného tuku

Lidé, kteří jsou stavbou těla ektomorfové, bývají velice štíhlí a obecně mají rychlý metabolismus. Takoví lidé mají většinou potíže s tím, nabrat nějaké ty kilogramy navíc. Ektomorf by se měl zaměřit na příjem potravin s vysokým obsahem sacharidů a bílkovin. Je rovněž potřeba cílit na zvýšený příjem kalorií během dne, aby tito lidé nehubli a drželi si hmotnost.

Vhodné jsou potraviny typu libová masa, vejce, celozrnné těstoviny, hnědá rýže. Tyto pokrmy pomohou ektomorfům nabrat i nějakou tu svalovou hmotu, která jim obvykle také chybí. Skvěle se k těmto lidem hodí silový trénink a dřepy. Mezi slavné ektomorfy můžeme zařadit například Keiru Knightly, nebo Karlie Kloss.

Mesomorf má tělo jako atlet

Většina mesomorfů má tělesnou konstituci připomínající atlety. Disponují často bytelnou kosterní strukturou a dostatkem svalové hmoty. Pro tyto lidi je snadné zhubnout. Mesomorfové by se měli zaměřit na stravu s vysokým obsahem sacharidů. Vhodné jsou například luštěniny (fazole, čočka), pak by měli jíst i dostatek zeleniny, bílých ryb, jogurtů a libového masa.

Obecně lze říct, že mesomorf dobře toleruje uhlohydráty a nepřibírá po nich. Ideálním doplňkem stravy je i konzumace jakýchkoliv ořechů. Perfektní je pro tyto typy tělesné konstituce kardio cvičení a silový trénink. Slavní mesomorfové jsou: Gigi Hadid, Jennifer Lawrence, nebo Irina Shayk.

Endomorf má tendenci ukládat tělesné tuky

Endomorfové mají sklon ukládat více tělesných tuků, než jejich dva předchůdci ektomorf a mesomorf. Často jsou tito lidé ve společnosti označovaní jako podsadití. Jsou dá se říct celkem zaoblených tvarů, mají pomalý metabolismus a hůře přebytečná kila hubnou.

Lidé s touto tělesnou konstitucí by se měli vyhýbat nadměrné konzumaci potravin a hlídat si především i výdej, pokud jí více. Endomorfové by se měli obloukem vyhnout rafinovaným cukrům, průmyslově zpracovaným potravinám, tučným jídlům a bílému pečivu. Zaměřit by se měli především na libová masa, ovoce a zeleninu.

Vhodnou pohybovou aktivitou je například kardio cvičení, které pomůže zrychlit metabolismus. Příliš vhodný není silový trénink. V tomto případě byste jen tuk přeměnili na svaly a objemově tedy nezhubli. Mezi slavné endomorfy můžeme zařadit Kim Kardashian, Jennifer Lopez, nebo Kate Winslet.