Věci, které se dějí s lidským tělem, když člověk vyrazí každý den na procházku. Stačí 30 minut

Fotografie: Adam Jones, Ph.D. / Creative Commons / Attribution 2.0

Možná se musíte do pohybu nutit nebo se vám zdá cvičení namáhavé. Až uvidíte, co vše se díky němu v těle začne měnit, možná vyrazíte na procházku ještě dnes.

Pohyb má pro tělo nesporné benefity. Pokud si však myslíte, že se musíte dřít někde v posilovně nebo se potit na hodinách aerobiku, aby vaše tělo bylo zdravé, pak vězte, že i obyčejná procházka má pro něj neuvěřitelné benefity. Stačí jen na 30 minut denně vyrazit na čerstvý vzduch a klidně můžete jít i vlastním tempem. Přesto už po krátké době začnete na těle zaznamenávat pozitivní změny. Co pravidelná procházka s tělem udělá? Více prozradila lékařka Jane Chertoff.

Prevence stárnutí mozku

První benefit, který pro tělo procházka představuje, je podpora činnosti mozku. Obzvláště pro starší lidi představuje významné snížení rizika rané stařecké demence a Alzheimerovy choroby. Mozek má přísun čerstvého kyslíku a jeho prokrvení pak způsobuje zlepšení kognitivních funkcí. Toho využijí i mladší ročníky. Na únavu z práce, kde musíte hodně přemýšlet, je nejlepší právě procházka, která vaši hlavu pročistí.

Posílení kardiovaskulárního systému

Pravidelná chůze snižuje krevní tlak, posiluje srdeční sval a zrychluje krevní oběh. V konečném důsledku se tak snižuje riziko vzniku cukrovky, mrtvice, infarktu i jiných kardiovaskulárních onemocnění. Pokud chůzi zrychlíte, všechny tyto benefity ještě více posílíte. Rychlá chůze je taková, při které ještě zvládnete mluvit, ale už ne zpívat, podle tohoto ukazatele si můžete svou ideální rychlost korigovat.

Bojuje se stresem, úzkostmi i depresí

V dnešní uspěchané době trpí řada lidí psychickými problémy a úzkostmi a žije v neustálém stresu nebo napětí. Chůze je jeden z nejlepších způsobů, jak posílit psychické zdraví. Ideální je, pokud máte příležitost vyrazit do přírody, kde není mnoho lidí, a chůzi si opravdu vychutnávat. Zkuste tak na chvíli zapomenout na strach i úzkost. Vyplavené endorfiny vám s tím pomohou.

pracovní stres
Fotografie: Freepik

Posílení svalů a kloubů

Starší lidé pociťují častější bolesti kloubů, a některá cvičení tak pro ně mohou být skutečně nevhodná. Chůzi byste se však vyhýbat neměli. Je to nenáročný způsob, jak posilovat svaly, které klouby obepínají. To v konečném důsledku vede k menšímu opotřebení kloubů, snížení jejich bolestivosti a ztuhlosti. Zabraňuje také ztrátě kostní hmoty a snižuje riziko zlomenin.

Nadváha a hubnutí

Obzvláště v případě, kdy potřebujete shodit nějaké to kilo, je pravidelná chůze ideálním řešením. Uvidíte, že jídelníček stačí jen drobně upravit. Každodenní procházky se brzy odrazí i na snížení hmotnosti. Pokud trpíte větší nadváhou, pak jsou procházky nejlepším způsobem, jak se začít hýbat. Pokud nevydržíte chodit celých 30 minut, nejdříve začněte s tím, co zvládnete, a postupně si čas navyšujte. Uvidíte, že vaše kondice se velice rychle začne zlepšovat a kila půjdou dolů.

Zdroj: Healthline