Při bolesti kloubů přestaňte jíst tyto potraviny, které vyšují zánět a bolest

Fotografie: Depositphotos

Bolestivé klouby mohou signalizovat celou řadu onemocnění. Nejčastější příčinou tohoto projevu bývá dna, revmatoidní arteritida, fibromyalgie, artrózy a podobně. Tyto potíže nelze podceňovat, proto je vhodné navštívit ošetřujícího lékaře. Eliminovat projevy lze ovšem i vhodným jídelníčkem.

Jakým potravinám byste se měli vyhnout, pokud vás bolí klouby?

Abyste se vyhnuli zhoršování obtíží s klouby, snažte se vyřadit nebo alespoň omezit tyto produkty ze svého jídelníčku:

  • Rychlé a jednoduché cukry: těch je v mnoha sladkostech a pokrmech požehnaně. Vyhněte se tedy optimálně cukrovinkám, čokoládě a sladkým šumivým nápojům. Dejte přednost přírodním cukrům, které se nachází například v ovoci.
Fotografie: Freepik
  • Nevhodná je nadměrná konzumace chleba, bílého pečiva, brambor anebo rýže: tyto suroviny mohou vést k rozvoji nadváhy až obezity, pakliže je budete jíst více než obvykle. A nadměrná hmotnost, jak je známo, zatěžuje klouby.

Fotografie: Freepik
  • Omezte jídla obsahující červené maso a uzeniny: to platí hlavně v případě, že vám byla diagnostikovaná dna. Tyto potraviny totiž obsahují puriny a nezdravé dusičnany, které jsou pro tělo ve vyšším množství škodlivé.

  • Pijte méně plnotučné mléko: dokonce i tento nápoj může vyvolat zánětlivé reakce na kloubech. Eliminujte jej tedy a nahraďte jiným vhodným nápojem.
  • Nekupujte si kukuřičný olej. Raději ho zaměňte za ten olivový, dýňový či lněný, který je zdravější.
Fotografie: Freepik

Další doporučení ohledně stravy při bolestech kloubů

Pakliže často holdujete pivu, můžete se též potýkat s kloubními potížemi. Tento nápoj totiž taktéž obsahuje puriny, které se v těle přeměňují na kyselinu močovou. Pozor tedy na rozvoj dny a případné přibývání na váze. Kromě jiného omezte solení pokrmů a vybírejte takové suroviny, které neobsahují žádné konzervanty ani nezdravý glutamát sodný. Zaměřte se na produkty domácí a přírodní, které nabízí hlavně drobní farmáři. Leckdy se ceny o tolik neliší v porovnání s těmi v supermarketu.

Zdroj: Healthline