Pevné břicho nemusí být jen nesplněným přáním. Posilte břišní svaly snadno a rychle

Fotografie: Freepik

Abyste měli sexy břišní svaly, je nutná vytrvalost a dostatek motivace, který vám nedovolí přestat, byť to bude náročné a těžké. Abyste dosáhli optimálních výsledků, musíte zacílit na správná cvičení.

Tato cvičení lze provádět venku nebo doma, ale nejdůležitější je, že skutečně fungují a dovedou vás k vysněnému cíli.

I při vyvážené stravě a pravidelném fyzickém tréninku je možné, že bojujete s břišním tukem. Je to častý problém, zejména u žen. Břišní tuk však není jen neestetický, ale také může způsobit zdravotní rizika. Je vždy obtížné jej odstranit, takže musíte vědět, jak efektivně zacílit vaše cvičení, abyste skutečně dosáhli ideálního výsledku.

Fotografie: Depositphotos

Proč je těžké spalovat břišní tuk?

Tuk umístěný v této části těla je velmi obtížné odstranit. Jeho umístění přitom velmi přímo ovlivňuje také naše zdraví. Přebytek tuku v oblasti břicha představuje riziko problému, zejména když viscerální tuk obklopuje orgány. Při odstraňování tuku v této části těla vstupuje do hry více faktorů:

  • Věk. Postupem času se metabolismus zpomaluje a tělo potřebuje méně kalorií, aby fungovalo. Ženy jsou náchylné k tomuto problému, zejména během menopauzy. Je to období, kdy se tuk ukládá zvláště do oblasti břicha.

  • Nesprávné cvičení. Pro lepší výsledky je vhodné kombinovat současně kardio cvičení a posilování.
  • Nevyvážená strava. Ve vaší stravě by měly být zakázány zpracované potraviny, bílý chléb, limonády a dezerty. Je nutné upřednostňovat ovoce a zeleninu i celozrnné potraviny.
Fotografie: Freepik
  • Konzumace špatných tuků. Měly by se upřednostňovat zdravé tuky, jako je olivový olej, avokádový nebo ořechový olej, stejně jako tučné ryby.

  • Svačinky. Stres může způsobit, že se budete přejídat nezdravými svačinkami, abyste zahnali nudu nebo nepohodlí. Navíc i stresový hormon zvaný kortizol zvyšuje tělesný tuk a podporuje růst tukových buněk.
  • Nedostatek spánku. Podporuje přibývání na váze a pocit hladu. Ghrelin a leptin jsou dva hormony, které regulují naši chuť k jídlu. Když je nedostatek spánku, hladový hormon ghrelin stimuluje chuť k jídlu, zatímco produkce hormonu sytosti leptinu značně klesá.
Fotografie: Freepik

Jak efektivně zhubnout břišní tuk?

Aktivní pohyb – zejména pak svižná chůze a běh, jsou nejlepší cestou, jak nastartovat hubnutí. Obě tato cvičení spalují kalorie a snižují procento tělesného tuku. Před samotnou aktivitou se doporučuje rozcvička, zejména pokud chcete běhat, abyste své svaly připravili na fyzické cvičení.

Zařaďte do své denní rutiny pravidelná cvičení na břišní svaly. Nezapomínejte ani na ty šikmé a spodní – nutné je posílit tělo komplexně.

  • Právě toto cvičení je ideální na posílení celého stabilizačního systému těla. Stačí se položit na břicho, opřít se o lokty a špičky a v této poloze vydržet, jak nejdéle to půjde.
  • Opřete se o dlaně a špičky a střídavě přitahujte kolena k hrudníku. Snažte se dostat do rychlejšího tempa – budete tak zároveň pálit velkou spoustu kalorií.

Nejdůležitější je ale vytrvat a nevzdávat se, i když se vám bude zdát, že se nic neděje.

Zdroj: Healthline